DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Ferrarit, Hartley-t és Perezt is megbüntették

Repkedtek a büntetések a Bahreini Nagydíjon és utána is: a Ferrari a szerelő lábtörésével végződő kiállás, a két pilóta a felvezető körön történtek miatt részesült szankcióban.

Ahogy a Formula-1-ben megszoktuk, a veszélyes bokszutcai kiengedésekért automatikusan büntetés jár, általában pénzbírság. Bahreinben a Ferrari úgy adott szabad jelzést Kimi Raikkönennek, hogy a bal hátsó kerék nem került le az SF71H-ról. Az abroncsnál dolgozó szerelő lába a kerékbe akadt, Francesco Cigarini szárkapocs- és sípcsontja eltört. (Videó a balesetről itt.) A Ferrari nem úszta meg olcsón az esetet: miután az FIA berendelte a csapatot meghallgatásra, 50 ezer eurós (15 millió forint) pénzbüntetést rótt ki rájuk.

Charlie Whiting versenyigazgatót az Autosport lap megkérdezte, nem érdemelnének-e a csapatok nagyobb retorziót, hogy törekedjenek a kiállások biztonságosabbá tételére. „Nem hiszem, a szabályok nagyon világosak ebben a tekintetben. Az, hogy a versenyzőnek meg kell állnia a pályán, már önmagában nagy büntetés.”



A Ferrari mellett Sergio Perez és Brendon Hartley is büntetést kapott a Bahreini Nagydíj után, mindkettőjük versenyidejéhez 30 másodpercet írtak hozzá. A párosnak volt előtörténete, az első körben összeütköztek. Perez megforgott, Hartley 10 másodperces időbüntetést kapott.

Emellett azonban a stewardok vizsgálatot indítottak amiatt is, ami a felvezető körön történt. Hartley lassan mozdult el rajtkockájából, ezért Perez megelőzte őt, szabályosan. Ezután azonban nem engedte vissza új-zélandi ellenfelét maga elé. Viszont Hartley is szabályt szegett: az előírás megengedi, hogy a felvezető kör kezdetén hátraeső pilóták visszavegyék pozíciójukat, ha nem ment el mellettük a teljes mezőnyt. Erre az első biztonsági autós vonalig van idő: máskülönben a szabályzat szerint a pilótának a bokszutcából kell indulnia. Hartley így szintén szabálytalan volt, mivel felállt rajtkockájába.

Mindkét versenyző 10 másodperces stop-and-go büntetésnek megfelelő 30 másodperc időhozzáírást kapott, Hartley szuperlicenszére két büntetőpontot is adtak a versenybírák. Charlie Whiting az ítéletet követő nyilatkozatában arról beszélt, a Toro Rosso pilótája nem volt tisztában azzal, ebben a helyzetben mit ír elő a szabály. Perez 12.-ről 16., Hartley 13.-ról 17. helyre esett vissza a verseny végeredményében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: