DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Mercedes inkább 250 millióból gazdálkodna

Nem fekszik a Mercedes F1-es istállójának a tegnap prezentált 150 millió dolláros költségplafon tervezete. A címvédő nyitott az egyezkedésre, de inkább költene évente 250 milliót.

Az előzetes bejelentésnek megfelelően a Bahreini Nagydíj pénteki napján a Formula-1 tulajdonosai felfedték a csapatok előtt, hogy milyen 2020 utáni jövőt képzelnek el a királykategóriának. A szabálytervezet egyik kritikus pontja a csapatok kiadásainak kordában tartása, amire a Liberty Mediának egy évi 150 millió dolláros keret az elképzelése. A vezetőség nem titkolt célja ezzel az, hogy szűkebbre húzza a topcsapatok és a többiek között tátongó szakadékot, erre pedig a fenti korlát ideálisnak is tűnik – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull ennek az összegnek minimum kétszeresét költi el évente.  A Mercedes csapatvezetője a javaslatra reagálva elárulta, őket hogyan érinti ez az elképzelés.

wolff-arrivabene-lauda-portre



„Tudnunk kell, hogy pontosan mire értsük ezt az összeget, hiszen ebben nincs figyelembe véve a marketing, a pilóták fizetése és más egyéb dolgok sem, ráadásul motorgyártóként olyan munkákat is végzünk, amelyek a partnereinknek is kedveznek” - nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak. „A nagy csapatoknak ez az összeg túl alacsony, találnunk kell valamilyen kompromisszumot a Libertyvel. Ha hozzáadjuk azokat a tényezőket, amiket nem vettek figyelembe, akkor talán kijön egy 250 milliós határ, ami már messze nem tűnik olyan irreálisnak. Számomra a legfontosabb, hogy megvédjem a szervezetünk struktúráját és az embereket. Figyelembe kell venni, hogy a Ferrarival, a Red Bull-lal és néhány másik csapattal együtt mi már jó ideje itt vagyunk.”

A Liberty Media pénteki prezentációját most egy szünet követi, amit arra használhatnak fel a csapatok, hogy a szabálytervezetet átgondolva visszajelzéseket fogalmazzanak meg az F1 vezetősége felé. 

„Korábban a sötétben tapogatóztunk, mostanra viszont ismerjük az álláspontjukat, és elkezdhetünk ebbe az irányba mozdulni. Fel tudjuk mérni a helyzetet, elmondhatjuk, hogy mi tetszik nekünk és mi nem, mi megvalósítható és mi nem. Az elsődleges számunkra most az, hogy felmérjük, miként tudnánk kompromisszumokat kötni.”

Wolff kihangsúlyozta, hogy csapata akkor nyitott az egyezkedésekre, ha a sport jövőjében is hangsúlyos szerepet kapnak hagyományok és a szurkolók.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: