DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Limitált első szárnnyal készül a Force India

Azért használtuk ezt a szót, mert csak az egyik pilóta fogja megkapni a hétvégén az alkatrészt. A versenyzők arról is beszéltek, miért maradnak pozitívak továbbra is a gyengébb kezdet után.

Az Ausztrál Nagydíjon nem jött ki a lépés a Force Indiáknak: Esteban Ocon és Sergio Perez sem tudott pontot szerezni, és úgy néz ki, egyelőre a Haas, a Renault és a McLaren is eléjük ugrott (bár egy futamból nem vonnánk le ilyen messzemenő következtetéseket).

A csapat Ausztrália után Bahreinre is készül újításokkal: valamelyik autón biztosan lesz egy új első szárny, amit Ocon támasztott alá: „Csak egyetlen darab van, tesztelni fogjuk, és a normális eljárás szerint az a versenyző kapja meg, aki jobban áll a bajnokságban. Egyébként nem kérdéses, hogy ennek Sergiónak kell lennie.”

„Világos, hol állunk jelenleg, és nem ott, ahol pontosan lenni szeretnénk. Őszintén szólva csak a középmezőny alján tartunk jelenleg, de most nem ez a fontos. Nélkülözhetetlen lesz, hogy sok dolgot megértünk-e a hétvégén, és azt, hogy miért nem tudtunk fejlődni a tesztektől az első versenyig” - magyarázta a csapat kilátásait és hétvégi céljait a francia pilóta.

 forceindia-szarny-bahrein-elott-2018



„Sok dolgot tesztelhetünk majd, beleértve az első szárnyat, ami jó dolog. Tavaly is nehéz idők jártak ránk a szezon kezdetén, de javultunk évközben, és ez az, amit el szeretnénk érni idén is”- zárt optimista stílusban Ocon.

Perez egyetért csapattársával abban, hogy fel kell még fedezniük az új Force Indiát: „Egy kicsit jobban meg kell értenünk az autót. Nem volt elég időnk tesztelni (Ausztráliában, ahol a harmadik szabadedzésen hevese eső esett), ami egy kissé rosszul jött nekünk. Van lehetőség az autóban, és ha ebből valamennyit fel tudunk oldani, az sokkal közelebb fog vinni minket a többiekhez.”

A Force India a következők miatt bizakodhat a továbbiakban a mexikói pilóta szerint: „Rendkívül gyorsan változnak a dolgok az F1-ben. Tavaly nem kezdtünk valami gyorsan, aztán később feljöttünk ötödiknek és hatodiknak is normál körülmények között. Ezért gondolom, hogy év közben sokkal gyorsabb autónk lehet, és minden lehetséges.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: