DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Egy csapatban a rajongók és a középmezőny

A McLaren és a Haas is kiegyenlítettebb F1-es mezőnyről álmodik. A topcsapatok rendszeresen ellenállnak az ilyen irányú terveknek, de rajtuk kívül mindenki jól járna a szorosabb küzdelmekkel.

2,471 másodperc. Ennyi választotta el a Formula-1 idénynyitójának Q1-es időmérős etapjában a leglassabb és a leggyorsabb autót. A hibrid korszak 2014-es indulása óta ez a legszorosabb mezőny, amit F1-ben láthattunk, de a fenti szám mégsem ad teljesen okot a bizakodásra. A Q3-as szakaszba érve az ötödik helyen végző Daniel Ricciardo és a mögötte záró Kevin Magnussen között már több, mint egy másodperc volt a differencia, és ez az érték sokkal árulkodóbb a jelenlegi F1 erőviszonyairól. Szinte áthidalhatatlan rés húzódik a három legerősebb csapat és a többiek között, ez pedig hosszútávon szinte senkinek sem kedvez. A következő nagy szabályváltozási időszakot 2021-re tervezik az F1 tulajdonosai, a McLaren versenyigazgatója pedig erősen bízik abban, hogy ez egyben egy új korszakot is fog felvezetni a királykategória létezésében.

ausztralia-rajt-2018



„Néhány évesek a szabályok, és ide jutottunk” – idézte az Autosport Eric Boulliert. „Amíg a teljesítményt tekintve nem érünk el egy stagnálást, addig semmi sem fog változni. A Mercedes már a hibrid korszak elején egy nagyon versenyképes autót fejlesztett ki, amit szemmel láthatóan roppant nehéz utolérni. A Liberty Media és az FIA beavatkozására van szükségünk, remélhetőleg a 2021-es szabályokban elég megkötés lesz ahhoz, hogy kiegyenlítődjenek a különbségek.”

A Liberty Media tervei akár Boullier kívánságait is kielégíthetik, a most pénteken bemutatásra kerülő 2021-es szabálytervezetben ugyanis az erőforrások, a költségsapka és az egységesített alkatrészek témája is terítékre kerül. Ezek mind olyan területek az F1-ben, melyek jelentősen befolyásolják a sportág élhetőségét és fenntarthatóságát. „Mindannyian látványos show-t akarunk átélni, mindannyian kerék a keréken küzdő autókat akarunk látni” – folytatta Boullier. Ezek a rajongók kívánságai. Egy olyan mezőnyre van szükségünk, aminek az eleje és a vége sokkal közelebb van egymáshoz.”

ausztralia-rajt2-2018

A versenyigazgatóval a Haas csapatvezetője is egyetért, aki szerint a topcsapatok mögött mindenki másnak csak a maradék jut. „A szabályoknak és a jövőnek egy kiegyenlített, vagy ahhoz nagyon közeli szint felé kell tartania” – magyarázta Günther Steiner. „Jelen pillanatban nagy rés tátong a mezőnyben – a három legerősebb csapat a világbajnoki címért küzd, a többiek meg a morzsákon marakodnak. A munkájukért jó pénzt kapnak, amit elkölthetnek és befektethetnek – nekünk erre nincs lehetőségünk. Jót tesz ez a sportnak? Szerintem nem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: