DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Leclerc: Őrület, mennyi gomb van itt

Számtalan inger érte az újonc Charles Leclerc-t az F1-es szezonnyitón, aki a formulaautós ranglétrát bejárva most elárulta, a kisebb kategóriák után milyen az élet a pályaversenyzés csúcsán.

Ahogy arra számítani lehetett, a Formula-2 tavalyi bajnokának van mit tanulnia a királykategóriáról. Az Ausztrál Nagydíjat letudva, a száguldó cirkuszt megtapasztalva Leclerc több érdekes különbséget is elárult az alsóbb formulaautós kategóriákhoz képest. „A kisebb szériákban felfelé lépdelve persze egyre növekszik a motor- és a leszorítóerő, de ezt könnyedén kezeltem, hamar felvettem a tempót. A Formula-1-ben viszont annyi minden új, annyi ember vesz körül, de leginkább annyi gomb van a kormányon, hogy az őrület. Óriási előnyt jelent, ha pontosan tudja az ember, melyik mit csinál. Ezen a téren még jelentősen lehet előrelépnem, de ehhez tapasztalat kell” – idézte őt a racefans.net.

leclerc-portre-aus



Élete első királykategóriás időmérőjén Leclerc mindössze nyolc századmásodperccel kapott ki a tőle jóval tapasztaltabb csapattársától, Marcus Ericssontól, ám az újonc szerint ez nem a valódi kép kettejükről. „Vétettem egy hibát, így a különbség nem reális. Persze biztos ő is tudott volna mit máshogy csinálni, megtörténik az ilyen. A következő alkalomra megpróbálok mindent összerakni. Az F2-ben az időmérő volt az erősségem, de az F1 más világ. Ahogy mondtam, a körülmények nem segítettek, nem sikerült minden szászázalékosan.”

Egy másik terület, ami kvázi hidegzuhanyként érte a fiatal monacóit, az a királykategória feszített időrendje. A napközbeni szunyókálásokról például kénytelen lesz lemondani. „Hozzá kell szokni, mert az F2-ben kimentem az időmérőre, aztán ha jól sikerült, akkor lefeküdtem a kanapéra aludni, majd tíz perccel a rajt előtt felkeltem, és beültem az autóba. Itt egy kicsit bonyolultabb a helyzet, sokkal sűrűbb napjaim vannak, de ez is a munkám része.”

A sauberes egy érdekes előnyét is felfedezte a Formula-1-nek, jelenlegi autójával ugyanis egyszerűbb feladatnak érzi a rajtolást. „Az F2-ben kicsit nehezebb elrajtolni. Az F1-ben sincs semmilyen rásegítés, de olyan kifejlett rendszerekkel van dolgunk, hogy valamivel könnyebb jól indulni, vagy ha rosszabbul sikerül, akkor sem veszítünk vele olyan sokat" - avatott be a részletekbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: