DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

2019-re még jobb lehet a Toro Rosso-Honda

Sikeresnek nevezhető az együttműködés a Red Bull fiókcsapata és a japán gyártó között, már a tesztelésen is villantani tudtak. Pedig az igazi kiugrást a jövő évtől várják, addigra érnek igazán össze.

Az eddigi évekhez képest feltűnően megbízható erőforrással jelentkezett a Honda, a megbízhatóság mellett pedig már végsebességben is kezd odaérni az elmúlt időszakban rengeteget szidott gyártó. A japánok is újra tele vannak önbizalommal, míg a faenzai istálló szintén csak az előnyeit élvezi a gyári támogatásnak.

Mennyiben különbözik a gyári státusz az eddigi évektől? „Óriási különbség, higgyenek nekem. Már az autó tervezésénél kezdődik a dolog. A múltban készen kaptunk egy erőforrást, a szállító pedig annyit mondott, itt a motor a kipufogóval és egyéb részeivel, rakjátok be az autótokba” – nyilatkozta Franz Tost csapatfőnöke a Motorsport.com szakoldalnak.

„Ehhez képest most a mi tervezőink együtt ülnek le a Honda mérnökeivel és végiggondolják, pontosan hol legyen az üzemanyagtank, hogyan lehetne a legjobban elhelyezni a karosszériában. Vagy éppen a kipufogórendszer, aminek óriási hatása van aerodinamikailag a versenyautó oldalára. Együtt döntik el, hogy vezetjük el a forró levegőt és még sorolhatnám”.

Már egy hónapja a Hondával közösen dolgoznak a jövő évi autón a faenzaiak


„A korábbi években nekünk kellett találni ezekre megoldást, de most már együtt tárgyaljuk meg ezeket a Hondával. És eddig minden jól sül el. Látniuk kellett volna a mérnökök mosolygó arcát, amikor először fésültük össze a tesztpadon a motort és a sebességváltót. Örömmel közölték, hogy menet közben is tudták állítani a motorprogramozást” – emelte ki Franz Tost.

„Régebben készen kaptunk egy programozást, amin nem is változtathattunk. Hiába fogalmaztunk meg javaslatokat, mindig hamar lesöpörték. Most pedig befolyásunk van erre is. Ha azt mondjuk, próbáljuk ki ezt meg ezt, akkor a japánok bólintanak, hogy próbáljuk, hátha előnyt szerzünk vele. Ez eddig csak kölcsönös előnyökkel járt. A Toro Rosso legjobb döntése volt, hogy úgy határozott, szövetségre lép a Hondával” – tette hozzá a csapatfőnök.

Valóban igazából 2019-re készül az istálló? „A jövő évi autótól várok igazán sokat. Nagyjából február óta már a következő szezon versenyautóján dolgozunk. Akkor érik össze igazán a munka, a tervezési folyamat legelejétől együttműködünk a Hondával. Jelentősen javulhat a hőelvezetés, az aerodinamika és a súlyelosztás. Márpedig ezek nagyon fontos faktorok az autó teljesítményével kapcsolatban” – zárta gondolatait Franz Tost.

Kincstári optimizmus, vagy valóban nagyot dobhat jövőre a gárda?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: