DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Várólistán az F1 tömbösített naptára

A Liberty Media ambiciózus terve szerint akár 25 versenyt is rendezhetne egy évben a Formula-1, ám ennek több akadálya is van. Egyelőre marad a kontinensről kontinensre utazgatás.

„Tömbösíthetnénk régiónként az F1-es futamokat”, találta ki a Liberty Media még korábban, ám az ötletet a száguldó cirkusz tulajdonosai most kénytelenek egy időre félretenni.  Akár már 2019-re is alapjaitól gondolhatták volna újra az F1 éves menetrendjét, ám egy dolog az elképzelés, más a megvalósítás. Ausztrália például a szezonnyitó, Abu Dhabi pedig a szezonzáró szerepét nem szeretné elengedni.„Optimista elképzeléseim vannak, ám eközben realistán is gondolkodom” – nyilatkozta a témáról a Formula-1 kereskedelmi főnöke, Sean Bratches. „A korábban aláírt kötelezettségeink mellett az időjárás miatt is időbe telik, mire gyakorlatba ültetjük a tervet – ha egyáltalán valaha is sikerül” – magyarázta. 

hungaroring-2017-rajt



A régiónként csoportosított versenyhelyszíneknek papíron több előnye is van: a mezőny nem ugrál kéthetente másik időzónába, így a nézők számára követhetőbbé válik a menetrend, emellett marketingszempontból is fontos, hogy a száguldó cirkusz egy adott régióban egyetlen hétvége helyett hónapokig ott tartózkodik. „Igyekszünk olyan irányba kormányozni ezt a hajót, ami a rajongók számára átláthatóbb. Az F1 számára előny, hogy csökkentjük a drága utazások számát és nem utolsósorban a szponzorcióknak is jót tesz, ha egy-egy időszakban kizárólag Európában, Amerikában vagy Ázsiában tartózkodunk.”

australia-2017-varos

A terv kiötlői szerint ideális esetben akár 25 helyszín is elférne egy szezonban, ám ehhez brutálisan feszített menetrendre lenne szükség. A csapatoknak vélhetően nem tetszene az ötlet, de úgy tűnik, a Liberty Media sem ragaszkodik ehhez a számhoz mindenáron. „Nem célunk elérni egy adott darabszámot” – folytatta immár az F1 vezérigazgatója, Chase Carey. „Sok helyszín szeretne még versenyt rendezni, ezekből nem mindegyik jöhet szóba, de néhányuk egész ígéretes. 25 futamra van kapacitásunk, akár még bővíthetnénk is a versenynaptárat, ám a mennyiségtől számunkra fontosabb a minőség. Nem csak magáról a futamról van itt szó: a vendéglátás, a helyi partnerek, maga az esemény, az azt támogató városok, az emberek mind tényezők, amikor egy versenyhelyszínt felülvizsgálunk.”

A végére azért Carey hozzátette, nem minden jelenlegi pálya rendelkezik hosszú távú szerződéssel. „Néhányuk rövidtávú megállapodás - Németország például egy évre tér vissza. Vannak még érdekes lehetőségeink” – fogalmazott rejtélyesen. Csak az utóbbi időben három új F1-es helyszín is szóba került, ám a Magyar Nagydíjért még jó ideig nem kell aggódnunk: a Hungaroring két éve aláírt szerződése alapján 2026-ig még biztosan vendégül látjuk a száguldó cirkusz mezőnyét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: