DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Miért száll ki a Martini az F1-ből?

Évek óta rengeteg pénzt hoz a Williams istállónak a neves italgyártó, ám emiatt a grove-i csapatnak figyelnie kellett a versenyzők életkorára. Jött a két fiatal, a Martini ezért lép le év végén?

 

Köztudott volt a Formula-1 világában, hogy az italgyártó főszponzor azt a feltételt támasztotta a Williamsnek a szerződés megkötésekor, hogy legalább az egyik pilótának huszonöt év felettinek kell lennie, mert egy alkoholos italt hitelesen csak ilyen reklámarccal hirdethetnek.

Az első években nem is volt ezzel semmi probléma, Felipe Massa ugyanis már 2014-ben jócskán túl volt a harmincon is, ráadásul Valtteri Bottas sem volt már tinédzser. A finn a Mercedeshez igazolt, a brazil pedig visszavonult, a patinás csapat felállása pedig egy 19 és egy 22 éves pilótát takar Lance Stroll és Szergej Szirotkin személyében.

Rögtön megkezdődtek a találgatások, hogy vajon a főszponzor marad-e ezután a Williamsnél, mivel a huszonöt éves alsó korhatár egyik versenyzőnél sem teljesül. Ezek után csak olaj volt a tűzre, hogy nemrég a Martini bejelentette, hogy év végén kiszáll a Formula-1-ből. Valóban ez lenne az összefüggés a távozás kapcsán?

2019-től más színvilága lehet a Williamsnek


Claire Williams cáfolta ezt a híresztelést. A csapatfőnök szerint az életkor eleve nem is egy szigorú követelmény volt a szponzor részéről, inkább csak egy kérés, egyáltalán nem ezen okból veszítik el az italgyártó támogatását. „Tavaly sokat beszéltem arról, marketingközpontú megfontolásból igyekszünk tartani a Martini által javasolt 25 éves, alsó korhatárt. Az idei évhez érkezve viszont nehéz lett volna találni szabad, jó versenyzőt 25 év felett” – közölte a csapatfőnök, bár ez a kijelentés Robert Kubicának nem valószínű, hogy jól esik.

„Szponzorunk teljes mellszélességgel támogatta, hogy Szergejt (Szirotkin) hozzuk a csapathoz, végig tudtak a terveinkről és nem is akartak beleszólni. Úgy gondolom, jövőre nagyobb szabadságunk lesz a választásnál, mert nem kell aggódnunk az életkor miatt” – tette hozzá Williams.

Amennyiben viszont nem sikerül új, tőkeerős támogatót hozni a csapathoz, akkor a Williams még inkább rá lesz utalva a „fizetős” pilóták által hozott szponzori pénzre, ez pedig nem biztos, hogy jó irányba mozdítaná el az eleve gödörben levő istállót.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: