DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Key: Előny lenne, ha a Red Bull is Hondára váltana

Sokan féltették a Toro Rossót attól, hogy az idei évtől, a korábban alulteljesítő Honda motorra váltott. A japánok azonban eddig kitesznek magukért, a faenzaiak pedig gyári csapatként újjászülethetnek.

2006-ban indult először a Toro Rosso a Formula-1-ben (a pénzügyi nehézségekkel küzdő Minardit vásárolta fel a Red Bull, hogy fiókcsapatot indíthasson), de most először mondhatják magukat igazi, gyári csapatnak. A Honda ugyanis a sikertelen mclarenes házasságot követően a Toro Rosso oldalán igyekszik bizonyítani, ezért mindent meg is tesznek. Az eddigi tesztek alapján úgy tűnik, most van a legnagyobb esélyük kiköszörülni a csorbát.

A pilóták és a vezetőség is rendkívül elégedett eddig a japán erőforrással, ez pedig további lökést ad a Honda számára. Valószínűleg, Formula-1-es berkekben senki nem gondolta volna, hogy az első teszthéten éppen az STR13 teszi meg a legtöbb kört, mindezt úgy, hogy a tavaly bukdácsoló motorral a világon semmi probléma sem akad.

A Toro Rossónak teljesen új profilt ad, hogy a Honda gyári csapatává vált, kijöttek a skatulyából és sokkal inkább járják a saját útjukat. A Renault és a Honda különbözősége miatt jóval kevesebb adatot tudnak megosztani egymással az anyacsapattal, ugyanakkor remekül össze is tudják hasonlítani a két motort, ami később megkönnyíti a Red Bull motorválasztását is a jövő évre.

A Red Bull is követi a Toro Rossót a Hondához?


„Rájöttünk, hogy a Honda-motor beszerelése és beállítási lehetőségei teljesen eltérnek a Renault-étól, így mindent magunknak kell megoldanunk. Ugyanakkor a japánokkal való együttműködés a gyári státusz miatt egészen rendkívüli. A tervezési munkák már most megkezdődtek a következő évadra. A Honda elképesztő energiákat mozgósít a fejlesztések terén” – nyilatkozta James Key, a faenzai istálló technikai igazgatója, aki hozzátette, a szoros, kizárólagos együttműködés miatt az autót a motorra, a motort az autóra szabják.

A brit szakember egyébként a Jordannél töltött időszakból már jó ideje ismeri a Hondát. A jelenlegi, szoros kooperáció pedig nagyban megkönnyíti a motor karosszériába való beépítését is. „Ez a Renault-val vagy a Ferrarival nem jöhetett volna létre, kaptuk, amit kaptunk, azt kellett a versenyautóba építenünk. Most még lehetetlen összehasonlítani a két erőforrást, de az biztos, hogy maga a motor nagyon rendben van, az eddigi előrelépésre pedig bátran építhetünk” – dicsérte a Hondát Key.

Elég meggyőző lesz ez a Red Bull számára is a váltáshoz? A hírek szerint igencsak kacsintgatnak az energiaitalosok a japánok felé, hogy 2019-től a Red Bull is velük szerződne. Ez problémát okozna a „kiscsapatnak”? „Ez az ő döntésük lesz, igaz, az adatok megosztása nagyon jó lenne. Hogy onnantól megint másodhegedűssé válnánk? Nem hinném, teljesen más szerződéssel rendelkezünk, mint amit a Red Bull kötne. Ez egy Toro Rosso-kontraktus három évre, nem kombinált szerződés. Ugyanakkor azt gondolom, számunkra is előny lenne, ha a Red Bull is Hondára váltana” – tette hozzá James Key.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: