Tiszta képet ugyan még nem láthattunk az erőviszonyokról idén, de a tesztelés első hetének lezárultával némi fogalmunk azért már lehet, kitől, mire számíthatunk 2018-ban a száguldó cirkuszban. A tavaly ilyenkor csak szenvedő Honda-erőforrás egyelőre kiválóan szuperál a Toro Rossóban, de a McLaren is elégedett a Renault-motorokkal.
A patinás istállónál mindenki azt reméli, hosszú évek botladozása után idén végre ismét az élmezőnyben köszönthetjük a sárga autókat. A Honda-motor innentől nem lehet kifogás, de az idei tesztelés sem kezdődött zökkenőmentesen. A hétfői tesztnapon egy kerékrögzítő anya, a keddin pedig egy rossz csavar miatti kipufogóprobléma okozott kiesést a tesztelési időben.
Az autó azonban a versenyzők és a vezetőség véleménye szerint is jól működik és gyors is lehet. Ez pedig a Renault-val való remek együttműködésnek köszönhető. „Nehéz összehasonlítani a Hondát és a Renault-t, működési mechanizmusuk alapján. Az biztos, hogy a franciáknak nagyon hatékony rendszerük van arra, hogy minden partnercsapatukkal együttműködve dolgozzanak” – dicsérte jelenlegi motorszállítóját a McLaren versenyigazgatója.
Alonso és Vandoorne több, mint 400 helyes rajtbüntetésben részesült a tavalyi évben a Honda-motor megbízhatatlansága miatt, a tartósság pedig 2018-ban is nagyon fontos lesz, ahogy minden istállónál ez a helyzet, mivel a huszonegy versenyhétvégére mindössze három erőforrást oszthat be büntetés nélkül minden versenyző.
De egyáltalán megpróbálja a McLaren teljesíteni ezt? A Renault-nak tavaly a négy is átugorhatatlan akadályt jelentett, az egység meglehetősen sokszor ment tönkre. A gyári csapat ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul a napokban elismerte, jó eséllyel úgy tervezik az évet, hogy négy, akár öt motort is felhasználhatnak, vállalva egyszer vagy kétszer a rajtbüntetéseket, ugyanakkor az erőforrás így magasabb teljesítménnyel dolgozhat, ami előny.
Úgy fest, hasonló történhet a McLaren-Renault-nál is. „Amelyik megoldástól versenyképesebbek leszünk, amellett fogunk dönteni. Először meg kell néznünk, hol állunk teljesítmény terén, utána határozunk a stratégiáról. Lehetséges, hogy jelenleg jobb megoldás, ha a motort agresszívabb módban használjuk, időnként pedig bevállaljuk a büntetést. Megfontoljuk, majd döntünk” – ismerte el Eric Boullier.
A kisebb csapatok közül könnyen lehet, hogy többen is így határoznak majd, hogy bizonyos versenyeken feladják az időmérőt és vállalják a visszasorolást, ám az állandóan friss motort sokkal inkább feltekerhetik.