DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Force India szenvedett a halo beépítésével

A FIA eldöntötte, hogy 2018-ban már minden F1-es autón ott kell lennie a fejvédő eszköznek. A halo beintegrálása nem kis fejtörést okozott a csapatoknak, mint azt a Force India példája is mutatja.

A Formula-1 vezetősége mindent megtesz annak érdekében, hogy ne történjenek halálesetek a sportban. 2016-ban debütált a halo az F1-ben, s idén már minden csapatnak számításba kellett venni az eszközt a tervezésnél. 

A halo bevezetésével egy olyan új elemnek kell felkerülnie az autóra, ami fontos dolgokat befolyásol: egyrészt jóval növekszik a súly, másrészt az aerodinamikára is hatással. Az eszköz ezen negatív hatásaira Otmar Szafnauer is rámutatott: „A halo rövidítette le igazán a határidőt. Nagyon későn értünk el a végső specifikációhoz, és a hatása sem elhanyagolandó. 14 kilogramm a súlya, és az FIA nagyon szigorú ebből a szempontból. Nagyon sok tennivalónk van még. Ráadásul számolnunk kellett azzal is, mennyire negatív a hatása az aerodinamikára.”

 szafnauer-a-halorol-2018



A Force India műveleti igazgatója csapata legnagyobb riválisától, a Williamstől a következőt várja 2018-ban: „Ugyanazt a motort használják, mint mi, és Paddy Lowe és Dirk de Beer is a projekten dolgozik, akik egykor a Mercedest és a Ferrarit erősítették. Ők élcsapatok tapasztalatait szállították hozzájuk. Nekünk van a jobb pilótapárosunk, de ha jó autójuk lesz, az generálhat különbséget.”

„Nagyon sok pénzt és embert vontak be a projektjükbe. Még megvan velük szemben a Mercedes motorból származó előnyünk, de nem olyan nagy, mint azt néhány ember hinné” - zárta Szafnauer a Renault értékelésével, aki szintén komoly fenyegetést jelenthet a rózsaszín gárdának.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: