DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ezért koptak olyan lassan a tavalyi Pirellik

Szándékosan készült a Pirelli kemény keverékekkel a 2017-es F1-es szezonra, de nem azért, hogy monotonabbá tegyék a futamokat. Saját magukat akarták így bebiztosítani.

A tavalyi évre több szempontból is felrázták a Formula-1-et – az aerodinamikai változások mellett új abroncsokat is bevezettek a száguldó cirkuszban, ami a sportág hivatalos gumiszállítója elé is kihívásokat állított. A szezon előrehaladtával sokasodtak az olyan megnyilvánulások, amelyek az olasz gyártót termékeit kritizálták – többeknek nem tetszett, hogy a Pirelli keverékei egyszerűen túl strapabírók, ezzel monotonná téve a futamokat. Az olaszok motorsportért felelős főnöke most megvédte a gyártó döntését, szerinte ugyanis szükség volt erre a megközelítésre.

pirelli_ultralagy_2017



„Konzervatívabb keverékeket akartunk kifejleszteni, ilyen szempontból pedig egészen jól működtek a tavalyi gumik” – nyilatkozott a crash.netnek Mario Isola. „Döntésünkben több ok is közrejátszott: az új gumikkal, az új méretekkel, az új elvárásokkal nagyobb tempóra számítottunk, emiatt pedig szükségesnek éreztük a visszafogottabb hozzáállást.”

„2016-hoz képest teljesen új keverékeket használtunk – újak voltak az alapanyagok és a gyártási folyamatok is. Ebben az új gumicsaládban óriási a potenciál, de kevés információval rendelkeztünk róluk, így a bevezetésükhöz is bátornak kellett lennünk.” Isola elismerte, hogy túl visszafogottak voltak az akkor még alig ismert keverékekkel, de ez a hozzáállás teljesen érthető. Legyen szó bármilyen gyártóról, senki sem akarja, hogy termékei tv-nézők milliói előtt fuccsoljon be. Jövőre már bátrabbak lehetnek, amiről az új legpuhább, a hiperlágy keverék bemutatása is tanúskodik. „Elismerem, hogy konzervatívak voltunk. Most már be tudjuk vállalni a puhábbakat is, emellett rugalmasabbak tudunk lenni abban, milyen keverékek használhatók fel egyes nagydíjakon. Szerintem jó irányba haladunk.”

pirelli_gumik_2018

Isola szerint a puhább gumikkal körülbelül egy másodperccel javulhatnak az autók körönként, és ebbe a csapatok fejlesztéseit még bele sem számolta. „A köridők kicsit több, mint egy másodperccel lesznek idén gyorsabbak, de persze mindig ott van az autók fejlődése is. Minden keverékünk egy lépéssel puhább lesz, így a növekvő tempó teljesen normális. Az autókat is beleszámolva akár másfél másodperces gyorsulásra is számíthatunk. Ez az elmélet, a gyakorlatot majd meglátjuk a februári barcelonai teszten.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: