DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Mégsem annyira drágák az F1-es motorok

Legalábbis a négyszeres világbajnok Alain Prost szerint, aki anno csapatfőnökként szintén megtapasztalta annak árnyoldalát,hogy milyen a nagyobb gyártóktól erőforrásokat vásárolni.

Alain Prost 1997 és 2001 között irányította nevét viselő alakulatát a Forma-1-ben, mely ez idő alatt a Mugen-Honda, a Peugeot és az Acerre átkeresztelt Ferrari erőforrásait is használta. A 2014-ben beköszöntő, új hibrid érában folyamatosan panasz kísérte a motorok használatát, elsősorban költségességük miatt, a francia azonban nem így látja a helyzetet. „2001-ben 28 millió dollárt fizettem a motorokért, 2002-ben pedig 31-et kellett volna, ha a csapatnak sikerül a túlélés” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok az Auto Plusnak.



„Ma ezek az összegek 15 és 17 millió között alakulnak, a motorgyártók pedig komoly erőfeszítéseket tettek ezért – ráadásul olyan erőforrásokkal, melyek sokkal összetettebbek, mint elődeik.” A rengeteg kritika miatt az F1 vezetése 2021-re új motortervezettel állt elő, amikor várhatóan az új gyártmányok olcsóbbak, hangosabbak és kevésbé bonyolultak lesznek – Prost számára azonban nem egészen tiszta a helyzet.

„Cyrilnek (Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója – a szerk.) igaza volt, amikor azt mondta, hogy az egészet módosítani kellene. Sőt, még tovább is megyek: egyszerűsítsük a motorokat, legyenek olcsóbbak, vegyük ki az MGU-H-t, oké, de kerüljenek kevesebbe. Ha azonban a költségek csökkentéséről beszélünk, a technikai szabályzat más részeit is figyelembe kell venni, például az aerodinamikát. Ez nem túl egyértelmű” – tette hozzá Prost.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: