DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Jön a Mercedes B csapata is?

A Red Bull több, mint egy évtizede, a Ferrari pedig mostanában kezdte alkalmazni fiókcsapatát a Formula-1-ben. Úgy tűnik, a Mercedes is érzi, ez bizony előnyt jelenthet. A németek is belevágnak?

Dicséri a Ferrari és az Alfa Romeo-Sauber friss együttműködését Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Nem ismeretlen, hogy a száguldó cirkuszban néhány márka annyira igyekszik mindent megtenni a győzelemért, hogy akár kimondva, akár kimondatlanul, B csapatot indít. 2006-ban a Minardit felvásárolva a Red Bull tette meg az első lépést ezen a téren és létrehozta a Toro Rosso istállót, igyekezve a juniorpilótáknak lehetőséget adni.

Ugyanabban az évben a Super Aguri nevű formációval is találkozhattunk a világbajnokságban, amely a Honda fiókcsapatát jelentette akkoriban. A japánok rengeteg pénzt öltek a dupla projektbe akkoriban, bár a sors furcsa fintoraként 2007-ben nem sok hiányzott ahhoz, hogy a kiscsapat legyőzze év végén a borzasztóan alulteljesítő gyári Hondát. Csak Jenson Button utolsóelőtti futamon elért bravúros ötödik helye mentette meg az anyacsapatot az óriási szégyentől.

A Super Aguri sajnos nem volt hosszú életű, financiális nehézségek miatt már 2008 közepén bedobták a törölközőt, a Toro Rosso azonban folyamatosan fejlődik, él és virul. Itt is történt egy érdekesség, 2008-ban Sebastian Vettel révén a „kicsik” hamarabb szereztek futamgyőzelmet, mint a nagycsapat. Végül a következő szezonban a Red Bullnak is eljött végre az első győzelem, szintén a fiatal német versenyző révén. Jövőre Honda-motorokkal próbálkozik a Toro Rosso és nyílt titok, hogy a bikák anyacsapata így méri le a japán gyártó fejlődését. Ha megfelelő, jó eséllyel a Red Bull is Hondára vált 2019-től.

Hamarosan csak a gyáriak és azok fiókcsapatai maradnak?


Most, hogy a Ferrari és a Sauber ilyen szorosra fűzte a köteléket, a Mercedes vezetősége sem zárja ki, hogy valamelyik másik istállóval hasonló együttműködést hozna tető alá. „Úgy gondolom, hogy amit Sergio Marchionne és a csapatfőnök Maurizio Arrivabene tesz (a Sauberrel karöltve) nagyon ravasz” – utalt a Ferrari – Sauber szövetségre Toto Wolff.

„A Haasszal is remek partneri viszonyt ápolnak az olaszok, ez az amerikai istállónak és a Scuderiának is előnyökkel jár. Amit pedig most a svájci csapattal elkezdtek, nagyon jól látható. Ez a szövetség pedig veszélyes is lehet ránk nézve” – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke az Espn hasábjain.

Érdekelt hasonló modell létrehozásában a Mercedes is? „Ez olyasvalami, amit feltétlenül meg kell fontolnunk. Nem egyszerű összehangolni, hogy egyáltalán ne zavarja semmi a közös munkát, de másoknak is lehetnek jó ötleteik. Mindenképpen elgondolkodunk ezen, de még semmi nincs eldöntve” – mondta ki a lényeget Wolff.

Kérdés, vajon valamelyik jelenlegi istállóval fűzné szorosabbra a köteléket a Mercedes, vagy teljesen új gárdát élesztene fel? A jelenlegiek közül privátként a Force India és a Williams jöhetne szóba, utóbbinál a pénzügyi nehézségek miatt jól is jönne a segítség, ám komoly múltja miatt nehezebb elképzelni, hogy belemennének ilyenbe. Az indiaiak pedig tíz éve, független csapatként versenyeznek a Formula-1-ben és stabil pénzügyi alapokon nyugszik az alakulat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: