DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

"A Ferrari blöfföl, a Liberty legyen kemény"

Martin Brundle úgy véli, az új tulajdonosoknak kemény hozzáállást kell tanúsítaniuk, hogy a Formula-1 ismét sokkal jobb legyen. A brit szakértő szerint a Ferrari fenyegetése merő blöff.

Az egykori F1-es versenyző, Martin Brundle hosszú évek óta a Sky Sports csatornánál dolgozik szakkommentátorként, olyan ember, akinek adnak a véleményére. Határozottan úgy gondolja, hogy bizonyos dolgokban nem szabadna ennyire kompromisszumkésznek lennie a Liberty Media csoportnak, hanem kőkeményen kellene álláspontját képviselnie, hogy a száguldó cirkuszt ismét a legnagyobbá tegyék.

Az új tulajdonosok még csak most fejezték be első évüket a Formula-1 vezetőiként, egyelőre csak kisebb változásokat hoztak a cirkuszba. Ugyanakkor keményen dolgoznak azon, hogy a jelenlegi megállapodás lejártával, 2021-től megváltoztassák az F1 jövőjét és arculatát. Nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy a rajongóknak jobban kedvezzenek.

Nehéz elképzelni a Formula-1-et Ferrarik nélkül, de Brundle szerint nem valós a veszély


Mégis hogyan kellene ezt megoldaniuk? „Bátornak és vakmerőnek kell lenniük. Azt kell mondaniuk, hogy „ez a Formula-1 jövője, ez lesz az irány, amerre elindulunk, úgyhogy vagy csatlakoznak, vagy távoznak”. Ezt teljesen egyértelművé kell tenniük” – utalt a tulajdonosokra Martin Brundle.

Rengeteg mindent átélt már a korábban 158 nagydíjon részt vevő ex-pilóta, most úgy gondolja, kockázatos, politikai kötéltáncba bonyolódott a Liberty Media. „A leggyorsabb, legijesztőbb és legjobb versenyautóink kell, hogy legyenek a világon, a legjobb versenyzőkkel, akik kerék a kerék elleni harcokat vívnak. Most túl sok a politika és az egyéni érdek. Nem tudom, hová vezet ez” – tekintett előre a brit szakértő.

A Ferrari többször is kiszállással fenyegetőzött, ám többen is úgy vélik, nem valódiak a fenyegetések. „Szerintem egyszerűen csak blöffölnek. Hova menne a Ferrari? Le Mans-ban már ott vannak, megnyerték a GT világbajnokságot… és a kutya sem tud róla. Nem is költenek reklámra, mivel a Formula-1 nekik a legjobb reklám. Úgy gondolom, a Libertynek szuperkeménynek kell lennie” – utalt a Scuderia kiszállást feszegető nyilatkozataira Brundle.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: