DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A középcsapatok álmai és a valóság

Mi valósult meg a középcsapatok év eleji esélylatolgatásaiból 2017-ben? Volt, akinek jóslata legkevésbé sem vált be, ám olyannal is találkozhattunk, aki teljes egészében beváltotta ígéretét.

Sergio Perez új csapattársat kapott erre a szezonra a Force Indiánál a félig-meddig újonc, de roppant tehetséges Esteban Ocon személyében. Erős konkurenciát várt és első győzelméről álmodozott a rutinos mexikói, ebből csak az egyik jött be…

„A célom 2017-re, hogy javítsak tavalyi eredményemen, ami nagy kihívás lesz. Szeretném, ha mi lennénk az évad egyik nagy meglepetése, legnagyobb álmom megszerezni saját magam és a csapat első győzelmét. A csapattársam? Nem igazán ismerem Estebant, de nagyon barátságosnak tűnik. Mindig jól kijöttem a társaimmal, remélem, ösztönözzük egymást a minél jobb teljesítményre, fontos, hogy olyan legyen mellettünk, akit nehéz legyőzni” – tekintett előre még az évad előtt Sergio Perez.

Esteban Ocon kisebb célt tűzött ki magának a szezonra, ezt azonban szinte maradéktalanul teljesítette is. „Minden egyes versenyen pontot szeretnék szerezni. Tudom, hogy a körülöttünk levő csapatok is erősek lesznek, de magasra kell törnünk, az elejétől jó eredményeket elérni. A csapattársam? Nemigen ismerem még őt, de nagyszerű pilóta, minél többet szeretnék tőle tanulni” – ismertette terveit a fiatal francia.

A középmezőny csapatai szoros harcban álltak, a Force India megbízhatóságával emelkedett ki végül


A visszatérés csalódása után Cyril Abiteboul reális célokat fogalmazott meg a Renault gyári csapata számára és ezek bizony meg is valósultak. „Átmeneti év lesz ez a Renault-nál, egy konkrét céllal. Olyan mértékben szeretnénk fejlődni, hogy harcolhassunk a Force India és a Williams ellen is. A Toro Rosso elé szeretnénk kerülni, akik szintén ugyanilyen erőforrással futnak. A világbajnoki összesítésben pedig az ötödik, vagy a hatodik helyet akarjuk elérni” – nyilatkozta év elején a Renault csapatfőnöke. Teljes mértékben igaza lett, a gyári istálló ugyanis elcsípte végül a hatodik helyet és valóban harcolhatott a Williams és a Force India ellen is.

Legkevésbé sem jöttek be azonban Jolyon Palmer számításai. Sajnos a fiatal brit pilóta nem volt egy súlycsoportban Nico Hülkenberggel, Szingapúrig egyetlen pontocskát sem kapart össze. Legkevésbé neki volt köszönhető a Renault kitűnő szereplése idén, a Szingapúri Nagydíjon elért hatodik helyezése is a rengeteg kiesőnek volt köszönhető. Az évet nem is fejezte már be, Suzuka után távozott, helyét Carlos Sainz vette át.

Mit várt magától és a csapattól Palmer? „Úgy gondolom, a legjobb három – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull – továbbra is dominál majd, de a következő csoporttal versenyre kelhetünk, ez pedig a Williams, a Force India a McLaren és talán a Toro Rosso. Minden versenyen a pontokért szeretnék harcolni. Legnagyobb álmom pedig az, hogy dobogóra állhassak, ahhoz azonban tökéletes versenyre van szükség” – fogalmazott Palmer 2017 elején.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: