DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Massa szerint végre nem kell úgy vezetni, „mint egy nagymama”

Felipe Massa több nagy változásnak is szemtanúja volt az F1 modern történetében, és évek óta először érzi azt, hogy újra élvezetes vezetni. Elárulta, pontosan mi tetszik neki az idei autókban.

Felipe Massa 16 szezon után akasztja szögre (F1-es) bukósisakját. 2002 óta versenyzett a Formula-1-ben, így az idei mezőny egyik utolsó pilótája volt, akinek a sportág három nagy korszakára is közvetlen rálátása van: karrierjét még a V10-es korszakban kezdte, aztán végig jelen volt a V8-as időszakban, majd a nagy technológiai váltást jelentő V6-os hibrid érában is. Ekkora tapasztalattal a háta mögött azt állítja, az idei autókkal végre ismét kihívást jelent a vezetés.

 „Emlegetni fogom még, hogy jó érzés volt vezetni” – idézte őt a motorsport.com. „A fizikai oldala, a g-erők élvezetet nyújtottak. Tisztességes pilótának kell lenned, hogy ezekkel az autókkal egy tökéletes kört összerakj, nem úgy, mint régen, mikor gumit spórolva úgy kellett vezetni, mint egy nagymama. Most már úgy kell versenyezni, mint egy versenyző. A 2006-2008, vagy akár a még korábbi időszakhoz hasonló ez. Az autók készek bármit elviselni, szóval a pilótán múlik, hogy elég agresszívan, sokat vállalva vezessen.”

massa_2002_sauber_action

Leginkább a V10-es korszak autói nyújthattak az ideihez hasonló kihívásokat - a képen Massa az F1-es debütáló autóját, a 2002-es Saubert vezeti


Az autók által nyújtott érzéssel tehát elégedett, de abban ő is egyetért, a szorosabb csatákért még tennie kell a sport irányításának. „Azon még dolgozniuk kellene, hogy jobban megértsék az egymást követő autók viselkedését. Lehet annyi leszorítóerőnk, amennyit csak akarunk, de [szabad] levegőre is szükség van. Ha az előttem autózó miatt ez nincs meg, tapadást veszítek. Szóval jót tenne a show-nak, ha a Liberty Media még dolgozna például az autók padlólemezén, hogy közelebb is követni lehessen a másikat.” Ezzel egyébként Lewis Hamilton is egyetért.

A sportág vezetőségében felmerült, hogy néhány pályát is módosíthatnának a szorosabb küzdelmek érdekében, de Massa szerint az autók nagyobb problémát jelentenek ezen a területen. „Néhány pálya [problémás], igen. Néhány meg nem. A pályákhoz képest az autóknak nagyobb hatásuk van erre” – tette egyértelművé a brazil.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: