DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Mercedes 90%-os autót tervezett 2017-re

És a kérdés akkor az, hogy miért nem tudtak kihozni mindent az idei autóból? John Owen, a Mercedes főtervezője beszélt az okokról, amik az új szabályváltozásokra vezethetők vissza.

A 2017-es szezonra a csapatoknak gyökeresen át kellett tervezniük az autóikat. Az aerodinamikai változtatások az év elején és az év közbeni fejlesztéseknél is feladták a leckét a tervezőknek. 2016-hoz képest tehát gyakorlatilag új vázzal kellett előállniuk a csapatoknak, ez pedig út az ismeretlenbe. 

Az autókat ki kellett ismerni, és a fejlesztés iránya néha nem volt egyértelmű egy-egy istálló számára. A Mercedes ezért is állt óvatosan az autójához a tervezésnél, állítja John Owen: „Én egy 90%-os autó építését tűztem ki terveink közé 2017-re. Talán furcsának tűnhet, hogy nem a 100% a cél, de a probléma az új szabályoknál, hogy nem lehetünk biztosak benne, mi vár ránk: hogyan integrálódnak az új szabályok, vagy például a gumik vajon másképp viselkednek-e majd az elvártnál? Ilyenkor nagyon sok az ismeretlen tényező, és az autó olykor furcsán is viselkedhet egyes körülmények között. El kell fogadni, hogy nem kell belőle rögtön kihozni a maximumot. Nagyon sok finomítást hajtottunk végre az autón.”

 mercedes-90%-os-autoja



A Mercedes mérnöke elmondta, nem tudtak olyan szabadon fejleszteni, mint az előző években: „Sajnos a legtöbb dologról nem tudtuk, hogy mit fog hozni. Tehát nagyon sok kompromisszumot kellett idén lefektetnünk, mert voltak dolgok, amin nem lehetett már változtatni. Emiatt szenvedtünk is egy kissé.”

„Amire a 90%-nál gondolok, az elég szerteágazó néhány területen. Éppen ezért nem mindig tudtuk az újításoknál a jó irányt kiválasztani. Nem tudtuk, hová fognak vezetni minket az aerodinamikai fejlesztések, és azt sem, hogy az autó mely területeinek van szüksége aero újításokra, és melyek azok, amik már tökéletesek ebből a szempontból” - folytatta a brit szakember a tervezésnél felmerült újabb problémákkal. Talán ennek is betudható, hogy az autó vezethetőségével mindkét pilóta megszenvedett 2017-ben.

Owen azt is elárulta, hogy a Mercedes motorjához még az utolsó pillanatban is hozzá kellett nyúlni: „Volt egy nagyon késői változtatásunk az erőforrással kapcsolatban, de a filozófiánknak köszönhetően ezt elég jól véghez is tudtuk vinni. Ha ez a 2016-os autóval is megtörtént volna, az azt eredményezi, hogy kezdhettük volna elölről az egész tervezést. Jó, hogy egy kicsit fellélegeztünk, és a következő évi autó már jóval agresszívabb lehet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: