DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Ferrari: Ha az F1 lebutul, új sorozatot indítunk

Karácsonyra ajándék helyett ultimátumot kapott a Formula-1 a Ferraritól. Sergio Marchionne csalódott a Ross Brawn által felvázolt jövőképben, és az újévtizedet már saját versenysorozattal kezdené. Aki nem hisz neki, magára vessen! - mondja.

Nemcsak mókáról, kacagásról és bemutatóidőpont-bejelentésről szólt a Ferrari hétfői „céges bulija”. A csapat szokásos karácsony előtti évbúcsúztatóján a megszokottnál paprikásabb hangulatról maga az elnök, Sergio Marchionne gondoskodott, aki újra előhozta a márka F1-ből való kiszállásának témáját, amit legutóbb november elején szellőztetett meg, miután a Libery Media előállt a 2021-es évtől tervezett új technikai szabályrendszerével, amely az erőforrások egyszerűsítését és a jelenleginél több alkatrész egységesítését irányozza elő. A Ferrarinál már akkor is hangoztatták, az „egységesítés” szó nem szerepel az ő F1-es szótárukban, és a minél szabadabb és kreatívabb fejlesztés mellett kardoskodnak, elvégre számukra, a sport legnevesebb csapata számára erről szól az F1.

DRWPd8qX0AIswyQ



„A tűzzel játszanak, akik azt hiszik, hogy a 2021-es szabályváltozásokkal kapcsolatos fenyegetéseket csak blöffnek szántuk” – mondta mostani beszédében Marchionne, aláhúzva, hogy új szelek fújnak a csapatnál, amióta átvette a vezetői gyeplőt Luca di Montezemolótól. „2015-ben megváltozott a helyzet: azóta mindenki tudja, hogy ha kilátásba helyezünk valamit, akkor meg is tesszük.”

És Marchionne most előhúzta azt az ütőkártyát, amit eddig még a zsebében rejtegetett: elmondása szerint, ha a sport nem hallgatja meg kérésüket, a Ferrari kiszáll az F1-ből és új együléses versenysorozatot hoz létre, amelyben a saját maga által helyesnek tartott szabályok szerint játszhat. Legutóbb egy évtizeddel ezelőtt volt hangos az F1-es sajtó egy szakadár sorozat létrehozásától, a Ferrari elnöke szerint azonban ez most azért valósabb veszély az akkorinál, mert a jelenlegi Concorde Egyezmények, amelyeket a csapatok külön-külön még Bernie Ecclestone-nal kötöttek, már szabadabb mozgásteret biztosítanak az istállóknak a Formula-1-en kívül.

„Lehetőség van rá, hogy létrehozzunk egy alternatív bajnokságot 2020/2021 körül. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezt a lehetőséget, de remélem, el tudjuk kerülni, hogy szükség legyen rá. Én is szeretném a Formula-1-ben folytatni, de ehhez olyan középutat kell találnunk, amely lehetővé teszi, hogy a Ferrari minden versenyen megmutathassa saját jellegzetességeit. Ha nem tudunk ilyen kompromisszumot találni, a Ferrarinak távoznia kell. Talán a Ferrari arra is képes lehet, hogy más csapatokat is magával vonzzon” – célozgatott Marichonne, majd a csapat korábbi agytrösztje, az F1 jövőképét mostanság formáló Ross Brawn ellen fordult, aki szerinte halálos irányba kormányozza a sportot.

„Legfőképpen az aggaszt, hogy a Liberty Media tagja a hatalmas F1-es tapasztalattal rendelkező Ross Brawn is, aki viszont olyan irányt próbál megforgalmazni, amely teljesen idegen a sportunk számára. A kezdetek óta részesei vagyunk az F1-nek, szóval jól meg tudjuk különböztetni, hogy mi az F1, és mi a baromság. Saját versenyrészleggel rendelkezünk, amely kizárólag az F1-gyel foglalkozik, szóval nagyon jól értjük, hogy mi zajlik. Egyensúlyba kell hoznunk a Liberty érdekeit a sajátjainkkal, és úgy gondolom, hogy időben megállapodásra juthatunk ahhoz, hogy elkerüljük a Ferrari kiszállását a Formula-1-ből.”

Érdekes jelenség mostanság a Ferrari körül, és egyelőre csak találgatni lehet arról, hogy köze van-e a kiszállásról szövögetett vészforgatókönyvükhöz, hogy Marchionne a Fiat Chrisler Automobiles oltalma alá tartozó már márkákat is igyekszik bekapcsolni az autósport körforgásába. Jövőre a Sauber oldalán névlegesen visszatér az F1-be az Alfa Romeo, miközben a Maserati számára a Formula-E-t szemelte ki az elnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: