DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Magnussen szezonja a legjobb és pocsék is volt egyben

Versenyen nyújtott teljesítményével kifejezetten elégedett a Haas dán pilótája, de az időmérőkön küszködött az autóval – részletesen kifejtette, milyen vezetéstechnikai gond hátráltatta.

Kevin Magnussen kapcsán kétes incidensei jutnak eszünkbe a 2017-es szezonból, melyek számos rivális dühét kivívták, és a Formula-1 nem hivatalos aktuális rosszfiújává tették. Emellett viszont harmadik szezonjában harmadik különböző csapatánál, a Haasnál 19 pontot gyűjtött a futamokon, ami elégedettséggel tölti el, időmérős szereplése jóval kevésbé:

„Ezt tartom eddigi legjobb évemnek, különösen a vasárnapokat. Az időmérőkön azonban korántsem volt a legerősebb szezonom” – mondta a crash.net-nek a bajnokságot 14. pozícióban záró dán. „Az autó kissé túlkormányzott kanyarbemeneteken, én pedig nem az ilyen egyensúlyt szeretem. A túlkormányzott kanyarbejáratokon szenvedni szoktam. A kanyar közepén és kijáratán kezelni tudom, akárcsak magas tempónál, de ha nem tudok stabil hátsó tengellyel fékezni, akkor küszködök.”



„Ez volt az idei problémák forrása. A futamon, magas üzemanyagszinten lenyugszik ez a jelenség. Segítenek a gumik is: az ultralágyon gyakran rosszabb, mint a szuperlágyon, a versenyen viszont többnyire a keményebb keverék használható” – mondta Magnussen, akinek legjobb időmérős eredménye 11. helye volt a Spanyol és Olasz Nagydíjakon, miközben Bakuban 7.-ként futott be legerősebb helyezéseként.

A 25 éves F1-es hangsúlyozta, 2018-ban ezen a problémán javítania kell. Az idén megtanult leckének hála könnyebb dolga lesz: „Ezen személy szerint dolgoznom kell jövőre, jobban hangolni az autót a tesztektől fogva. Idén az idő egy részét azzal töltöttem, hogy megtaláljam a problémát, csak azután kezdhettem el dolgozni rajta. Legközelebb már jobban fogom érteni, így rögtön erősen kezdhetek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: