A Red Bull felemelkedése a kétezres évek végén történt, 2009-től, éppen Sebastian Vettel érkezésével egy időben vált meghatározó tényezővé az energiaitalos csapat, azonnal második helyen zárt vele az akkor még kevés tapasztalattal rendelkező, de máris több futamot megnyerő Vettel.
2010-től aztán kiváló szériát kezdtek a Bikák, a német pilóta zsinórban négy világbajnoki címet szerzett, ebből az utolsót, 2013-ban ráadásul kirívó magabiztossággal és dominanciával, a versenyautó és a pilóta teljesítménye is magas nívót ütött meg.
A turbókorszak beköszöntével azonban a Renault nem tudott megfelelni a követelményeknek, a Mercedes feltűnően elhúzott a riválisoktól, később pedig a Ferrari is felvette a kesztyűt (különösen idén), így a négyből már csak a harmadik helyre került a francia erőforrás. Ennek megfelelően, természetesen a Red Bull is drasztikusan visszaesett, négy évad alatt mindössze nyolc futamgyőzelemre volt elég, többségében azok is akkor születtek, ha a Mercedesszel valami probléma akadt.
A McLaren vesszőfutása még hosszabb ideje tart és még mélyebb gödörből kell kijönnie. Utoljára akkor nyert futamot a csapat (Jenson Button, Brazíliában), amikor Lewis Hamilton még a wokingiak versenyzője volt, amihez bizony 2012-ig kell visszamennünk. A 2013-as versenyautó aerodinamikailag lett teljesen félretervezve, 2015 óta pedig a Honda rendkívül gyenge és megbízhatatlan motorja keserítette meg a patinás istálló életét.
Most jöhet el a pálfordulás. A Red Bull sokat szidja a francia erőforrást, sőt egyszer kimondottan szabadult volna már tőle, a McLaren pedig minden követ megmozgatott nyáron és ősszel, hogy Renault-ra válthasson. Ez sikerült is és nagyon bíznak a francia vállalat téli fejlesztéseiben. A bikák leginkább az év vége felé mutatott forma folytatását szeretnék, a McLaren pedig a karosszéria remeklése és Fernando Alonso erős teljesítménye miatt bízhatnak egy kiváló szezonban.
A Renault elismerte, hogy év vége felé túl agresszíven fejlesztett, teljesítményben már el is kezdte megközelíteni a Mercedest és a Ferrarit, ám emiatt megbízhatósági gondok léptek fel. A McLaren és a Ferrari is abban bízik, amit a Renault technikai igazgatója ígért, hogy a téli tesztelésig ezeket a hibákat kijavítják, valamint további lóerőket nyernek az erőforrásból.
Képes lesz-e újra győzni a Red Bull és a McLaren, valamint feljön-e olyan szintre a két istálló, hogy nem csak néha-néha, hanem rendszeresen a dobogó tetejére állhatnak?