DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Jövőre visszatérhetnek a kétkiállásos futamok az F1-be

A sportág hivatalos abroncsbeszállítója rengeteg kritikát kapott a közelmúltban azért, mert túl tartós gumikat gyártott - nos, jövőre változás állhat be a versenyek képében.

Az olasz cég az idei öt helyett 2018-ban már hét száraz pályás gumikeveréket fog biztosítani a csapatok számára: a kínálat a szuperkemény és hiperlágy abroncsokkal bővül, a lista minden terméke pedig egy lépéssel lágyabb lesz. A mezőny kezdeti tapasztalatai pozitívak voltak az Abu Dhabiban tartott kétnapos teszt után, amely izgalmasabb stratégiai megoldásokat vetít előre a következő évre.

Mindez azért is fontos, mert a Pirelli 2017-re konzervatívabb abroncsokat tervezett, hogy megfeleljen az új aerodinamikai csomaggal felszerelt autók jelentette terhelésnek, ennek eredményeként viszont a húsz versenyből tizenötöt is egy kiállással lehetett teljesíteni.



„Figyelembe véve, hogy minden keverék egy lépéssel lágyabb lesz, ráadásul ott a hiperlágy is, a kínálutunk így elég lágy ahhoz, hogy két kiállással számoljunk” – idézte a Motorsport Mario Isolát, a Pirelli motorsport-igazgatóját. „A három kiállás túl sok, mert zavaró lehet, ezért azon vagyunk, hogy a két kiállást tegyük a leggyorsabb stratégiává. A másik előnye a több és lágyabb keveréknek, hogy a csapatok olyan autókat tervezhetnek, melyek kíméletesebbek a gumikkal. Ez rajtuk áll, mi pedig mindenkinek ugyanolyan lehetőséget biztosítunk.”

Lewis Hamilton úgy vélekedett, hogy a hiperlágy a Pirelli eddigi legjobb abroncsa, Sebastian Vettelt pedig meglepte, mekkora előrelépést sikerült elérniük. „Mindig jó gyorsan menni, a hiperlágy pedig komoly előrelépést jelent” – mondta a Ferrari-pilóta. „A Pirellinek hamarosan el kell dönteni, hová visszük majd el.” Isola úgy vélekedett, hogy a pink jelzésű gumi egy másodperccel gyorsabb az ultralágynál, amely csak 0,4 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a szuperlágynál.

A gyártónak december 7-ig kell eldöntenie, hogy milyen abroncsokat szállít a 2018-as évet nyitó Ausztrál Nagydíj helyszínére, Melbourne-be – és nem kell egymás melletti keverékeket választaniuk. „Át lehet ugrani egy lépést – például nem kell a lágyat, a szuperlágyat és az ultralágyat használnunk” – mondta Isola. „Úgy akarjuk összeállítani a keverékeket, hogy különböző stratégiákat tudjunk generálni. A bokszkiállások számának átlagosan kettőnek kell lennie. Ez a célunk, alternatív taktikákat akarunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: