DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Vettelnek jobban kell kezelnie a nyomást

Ha vissza akarja hódítani a Formula-1-es koronát, Sebastian Vettelnek jobban kell kezelnie a rá nehezedő nyomást. Érdekes felvetés, mivel korábban éppen ez volt a legendája.

A négyszeres világbajnok német pilótának idén először volt a Ferrarit vezetve esélye arra, hogy beleszóljon a világbajnoki cím sorsába. A végeredményben látható, 46 pontos különbség nem is tükrözi híven azt, mennyire szoros csatát vívtak az idény nagy részében Lewis Hamiltonnal, a brit azonban Vettel, illetve a vörös autó botlásait kitűnően használta ki.

Ez azonban inkább csak meghozta a német harci kedvét, márpedig ha ő rápörög egy célra, nagyon nehéz eltántorítani és most úgy tűnik, a technika is alkalmas arra, hogy a végső győzelemért harcoljon. „Nagyon éhes vagyok a jövő évadra már most. Teljes gőzzel megyünk előre a csapattal együtt innentől” – fogalmazott Vettel, aki legközelebb a szezon előtti, februári tesztelések során ül autóba a tervek szerint.

Még Abu Dhabiban adott nyilatkozatában sportszerűen elismerte a vereséget és a tényt, hogy a Mercedes jelenleg erősebb és gyorsabb az olasz autónál. Szerinte elég megnézni a pole-pozíciók és a futamgyőzelmek számát. „A csomagunk nekünk is nagyon jól sikerült, de összességében nem volt elég legyőzni a Mercedest” – tette hozzá.

Szingapúrban könnyen lehet, hogy Verstappen miatt volt túl nagy a nyomás Vettelen


A nyomás alatti helyzeteket azonban jobban kell kezelnie jövőre, ha nem akar ismét rengeteg pontot bukni emiatt. Furcsa ilyet mondani, hiszen az évtized elején éppen arról volt híres Sebastian Vettel, hogy ha nyomás nehezedik rá, annál jobb teljesítményt képes kihozni magából. Most azonban Szingapúrban és Bakuban is hozott egy-egy igen rossz döntést, ami temérdek pontjába került. Pedig közel kétszáz nagydíjon van túl és 47 futamgyőzelmen.

Az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően Lewis Hamilton nyíltan beszélt arról a sajtónak, hogy ki tudja használni azt, hogy Vettel nyomás alatt hibákat követ el. Bakuban biztosan meglett volna a futamgyőzelem, így viszont a büntetés miatt 25 helyett 12 pontot gyűjtött be. Szingapúrban még többet veszített, a szinte biztosnak tűnő győzelem huszonöt pontja mellé még Hamilton is előrébb végzett (nyert), így ott legalább 32 pontja bánta. Ha csak ezt a két esetet vizsgáljuk, legalább 45 pont veszteség és akkor most nézzük meg újra, mennyi is lett a különbség a két pilóta között az év végén. És ez még csak két kiragadott eset.

A szakértők arra is rámutattak, hogy nem sokkal a Szingapúri Nagydíj előtt civakodott egymással Vettel és Max Verstappen és ez is felhúzhatta a németet, annak ellenére, hogy a holland nem volt világbajnoki esélyes idén. Azt valószínűsítik, hogy Vettel nem volt hajlandó elfogadni a gondolatot sem, hogy Verstappen esetleg lerajtolja őt, főleg azok után, amilyen vitákat folytattak előtte. Az egész ügy győztese természetesen Lewis Hamilton lett.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: