DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Az első alkalom, hogy a Mercedes is kevés

Az idei évadban a Renault-nál és a Hondánál számos alkalommal találkozhattunk a túl sok motorcsere miatti problémákkal. A Williamsnél azonban kivételesen a Mercedesszel is pórul jártak.

A német erőforrás az egyetlen, amivel idén (leszámítva Bottas egyetlen motorhiba miatti kiesését Barcelonában) gyakorlatilag semmilyen probléma nem adódott. A Williamsnél is minden a tervek szerint alakult egészen a Brazil Nagydíj szombati napjáig, amikor is egy rosszul sikerült sebességváltás gallyra vágta Lance Stroll utolsó motorját.

A verseny teljes egésze alatt a fiatal kanadai pilóta alapos lóerőhiányban szenvedett, miközben csapattársa, Felipe Massa szárnyalt és egy remek hetedik hellyel jelentkezett. A technikai igazgató elismerte, hogy Stroll gyengélkedése nem volt véletlen, egy korábbi, már használt, régebbi fejlesztésű egységet volt kénytelen beépíteni a csapat.

Idén először fogyott ki valaki a Mercedes-motorból idő előtt


Egészen pontosan a harmadik erőforrást szerelték vissza a Williamsbe. „Nem Lance hibája volt ez a borzalmas hétvégi produkció. A harmadik szabadedzésen az elektronika megbolondult, emiatt sebességváltó-probléma lépett fel. Nagy sebességnél igyekezett egy alacsonyabb fokozatba váltani, ám a motor jócskán 18 000 fordulat fölé került, ezzel el is szállt” – nyilatkozta Paddy Lowe.

„Ez a negyedik motorja volt, a legújabb fejlesztés, így vissza kellett szerelnünk a harmadik erőforrást, ami minden téren gyengébben teljesít. Régebbi és sokat használt egység, ráadásul valószínűleg az utolsó versenyhétvégén is ezt kell használnia. Sajnos ideiglenesen sem igazán lehet extra lóerőket kinyerni belőle, így az előzés nagyon nehézzé vált számára, ezt láthattuk is” – tette hozzá a technikai igazgató.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: