Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. április 22. vasárnap
F1

Ezek a motorgyártók érdeklődnek az F1 iránt

Az elmúlt hetekben több neves cég is kifejezte szimpátiáját az új F1-es motorszabályokkal kapcsolatban - összeszedtük, kik csatlakozhatnak a sportághoz 2021-től.

A Nemzetközi Automobil Szövetség és az F1 képviselői múlt héten jelentették be, hogy milyen elképzelések mentén szeretnék megreformálni a motorformulát 2021-től. A sportág hosszú távú fenntarthatóságát támogató célok (költség, komplexitás, rajongói érdeklődés) mellett nem titkolt vágy új gyártók bevonása is, az első jelek pedig igencsak bíztatóak, ugyanis a közelmúltban legalább öt vállalat is jelezte, hogy kisebb-nagyobb mértékében érdeklődik a száguldó cirkusz iránt.

Közülük talán az Aston Martin csatlakozása tűnik a legbiztosabbnak, Andy Palmer, a márka vezérigazgatója ígéretesnek tartja azt az irányt, amerre a szabályok mutatnak, és belépésükre pedig további jelként utalt, hogy egy volt Ferrari-szakembert igazoltak le tanácsadóként. A minap a sportág két korábbi, független motorgyártója, az Ilmor és a Cosworth nevében úgy nyilatkoztak a szakemberek, hogy nekik is tetszik az új szabály, amely bíztató a következő évekkel kapcsolatban.

A másik nagy csatlakozó a Porsche lehet, amelyről már korábban kiderült, hogy nagyteljesítményű motor megépítésén gondolkozik, s bár 2018 végén távoznak az F1-ből, erőforrásaik nagy részét a Formula-E-re kívánják fordítani. A németek korábbi LMP1-es pilótája, Mark Webber nem annyira tűnik biztosan a gyártó belépésében. „Porsche a Forma-1-ben? Nem fog megtörténni” - idézte az F1i.com a szűkszavúan fogalmazó ausztrált.

Korábban szó volt a Lamborghini beszállásáról is, főleg a cég első embere, a korábbi Ferrari-csapatfőnök Stefano Domenicali miatt, egyelőre azonban nagy a csend az olaszok háza táján a küszöbön álló szabályváltozással kapcsolatban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?