DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Mercedes/Renault: Kockázatosak az új motorok

Nemrég végleg eldőlt, milyenek lesznek az új erőforrások 2021-től az F1-ben. Toto Wolff és Cyril Abiteboul is elmondta véleményét a váltás előnyeiről és hátrányairól.

A Mercedes és a Renault vezetői szerint az új szabályrendszer és az új motorok ismét felforgást okozhatnak. Az új erőforrások működését ismét, nagy erőfeszítések árán kell majd kitapasztalni, és a vezetők szerint a költségük sem lesz majd sokkal kevesebb, mint a mostani motoroké.

Cyril Abiteboul nem feltétlen ért egyet az F1 vezetőségével a motorváltást illetően: „Annak ellenére, hogy az FOM és az FIA azt mondaná, hogy az új motor előrelépés, én a következőt gondolom: ez egy teljesen új erőforrás, sok új kütyüvel, és még mindig ez a legalapvetőbb része az autónak.”

„Nagyon óvatosnak kell lennünk, mert valahányszor előjövünk egy új szabályrendszerrel, az új terméket is fog hozni magával - új motort vagy új vázat - és tudjuk, mi ennek a hatása: ismét fejlesztési versenyt eredményez, és nyitott lesz minden, mindenkinek új lesz az egész” - folytatta gondolatmenetét a francia szakember.

 wolff-abiteboul-a-motorokrol-2017



Toto Wolff is tart egy kissé a 2021-ben bevezetett új erőforrásoktól: „Ha a költségvetését nézzük, akkor nincs nagy változás a mostanihoz képest, de mégis masszív változásról kell beszélnünk. Ezek teljesen új motorok, amikbe ismét hatalmas energiákat kell majd belefektetni, és fokozatosan kell őket felfejleszteni.”

Az osztrák csapatvezető szerint nem fog csökkenni a motorok költsége, annak ellenére, hogy ez az egyik célja az FIA-nak: „Mindenki elfogadta a költségeket, és úgy néz ki, ezt fixáltuk is, de nem kellene véka alá rejtenünk a kreativitásunkat, amikor új ötletekkel jövünk elő, mert ez hasonló fejlesztési költségeket idézhet elő, mint az elmúlt három évben. Nem tanulunk a múlt tapasztalataiból. A jelenlegi motorok hiányait is lehetne optimalizálni.”

„Biztosan hangosabbak lesznek a 3000-el magasabb fordulat miatt, ráadásul nagyon más is lehet majd az autók hangja, és ez az a szint, ami mellett el tudtuk kötelezni magunkat” - zárta gondolatait a Mercedes csapatfőnöke az új erőforrásokról.

Abiteboul arra is kitért, miért nem tartja időszerűnek a váltást: „A világ gyorsan változik, 2022-től számos autógyártó egyre jobban el fog menni az elektromosság irányába. Éppen ezért úgy gondolom, hogy nem most kellene dönteni arról, mit fogunk csinálni 2021 és 2026 között.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: