DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Sainz olyan titkot tud, amiből előnyt kovácsolhat

Carlos Sainz önmagát is lenyűgözte azzal, hogy a Renault pilótájaként teljesített első edzéseken rögtön ráérzett az autó működésére, ráadásul olyan információkkal gazdagodott, mint idén a mezőnyben senki más.

Egy szavunk sem lehetett volna, ha a Toro Rossót jövő évi csapata kedvéért már az idei szezon közben elhagyó spanyol pilóta kezdetben néhány tizedmásodperces lemaradással állt volna csapattársa, Hülkenberg mögött, hiszen szinte minden istállóváltásnál bebizonyosodik, hogy az új autó és a teljes közeg megszokása hosszadalmas folyamat, és időbe telik, mire a pilóta ki tudja hozni a maximumot új munkaeszközéből.

Nos, Sainz sem állítja, hogy máris teljesen ráérzett volna az enstone-i technikára, ám a számok nem hazudnak: az austini szabadedzéseken első nekifutásra rögtön olyan tempót autózott, mintha a szezon kezdete óta a Renault-t vezetné: a második edzésen öt ezreddel Hülkenberg előtt végzett, a harmadikon is csak 42-vel zárt mögötte, és folyamatosan az első tíz helyezett környékén mozgott az eredménytáblákon.

sainz_3



„Ha a hétvége előtt valaki azt mondja nekem, hogy azonnal képes leszek felvenni a tempót, egyből aláírtam volna. Szóval elégedettnek kell lennem az eddigiekkel. Az esély, hogy egyazon évben két különböző autót is vezethetek, rengeteg információt, rengeteg új érzést ad” - nyilatkozta Sainz, aki új csapatánál némi arculatváltáson is átesett, hiszen új frizurát kapott.

„Amikhez az ember ilyenkor minél gyorsabban igyekszik alkalmazkodni, azok a fékek, a kormányszervó és az autó balansza, ez pedig lépésről lépésre halad. Folyamatosan szoknom kell az új dolgokat, és biztos vagyok benne, hogy még a hétvége végeztével sem fogok mindent 100%-osan érezni.”

Sainz az első idén, aki két csapat autójával is versenyezhet - ilyen egyébként is felettébb ritkán történik meg egy szezonban -, arra a kérdésre azonban nem akart válaszolni, hogy milyen főbb különbségeket érez a Toro Rosso és a Renault között, ugyanis ezt a tapasztalatot hatalmas kincsnek érzi önmaga számára.

„Ezt inkább nem szeretném elárulni, mivel előnyt jelent. Nem fogok hazudni, egy éven belül két autó balanszát, két eltérő filozófiát, két csapatot, két autót megismerni ad valami pluszt, és ezt inkább csak a csapatommal osztom meg. Egyébként sem tartom sportszerűnek, hogy a nyilvánosság előtt kezdjük összehasonlítgatni az autók viselkedését. Megőrzöm a saját zsebemben, és előnyt kovácsolok belőle” - mondta a spanyol, aki a szezon hátralévő négy futamán is abban fog segédkezni, hogy a Renault megelőzze a tabellán korábbi csapatát, a Toro Rossót. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: