DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Nagy dobásra készül jövőre a Renault

A franciáké jelenleg a harmadik legerősebb motor az F1-ben - bár a Honda erről másképp vélekedik -, ezért eltökélt céljuk, hogy a következő szezonra sokkal ütőképesebb csomaggal álljanak elő.

A Renault Carlos Sainzot már meggyőzte, de folyamatosan dolgozniuk kell azért, hogy 2018-ban betörjenek a nagyon közé. Ehhez az is kell, hogy a jelenleginél erősebb motorral rukkoljanak elő, és az ügyvezető igazgató Cyril Abiteboul szerint rajta is vannak az ügyön. „Ami a Renault F1-es történetét illeti, mindig is konzervatívak voltunk motorfejlesztés terén” - nyilatkozta a francia a Motorsportnak.

„Ez még mindig hátrányt jelent, és próbáljuk magunk mögött hagyni ezt a filozófiát. Hatalmas változás fog végbemenni hozzáállás terén azokkal az új szakemberekkel, akik csatlakoznak hozzánk.” Abiteboul szerint a motorfejlesztők számára mindig is ellentétes hatású volt, hogy a teljesítményt a megbízhatóság elé helyezték. Bár a csapat lemaradt ezen a téren, mégis sikerült előrelépniük, ahogyan azt a Red Bull szereplése is bizonyította.



„A versenyeken látható volt a fejlődésünk. A Red Bull a szezon elején megbízhatósági problémákkal küszködött, mára viszont az egyik legjobb karosszéria az övék a mezőnyben. Remekül kezelik a teljesítménybeli lemaradást, és a győzelemre is esélyesek. Ez semmiben sem tér el attól a helyzettől, amikor világbajnokok lettünk a V8-as érában. Nem a mi motorunk volt a legerősebb a mezőnyben, viszont sikerült összeraknunk az egészet. Még mindig van egy kis lemaradásunk, és vitatkozni lehet rajta, hogy ez kettő, vagy négy tizednyi. Ez pályától függ, de nagyjából itt mozgunk.”

Az erőforrásbeli hátrány az időmérőn ütközik ki leginkább Abiteboul szerint, amelyre nemrég Christian Horner is rátapintott: „Nem vagyok képes arra, hogy pontosan megmondjam, de körülbelül fél másodpercről van szó.” A francia reméli, hogy a próbapadon végrehajtott módosítások segíteni fognak nekik abban, hogy csökkentsék a távolságot az élcsapatokhoz képest - például az olajégetés szigorítása is nekik kedvezhet majd.

„Ez egy olyan terület, melyet mi egyáltalán nem fedeztünk fel, és nincs is benne a szabályokban. Ez is a mi stílusunk, hogy extrém sportszerűen próbáljuk értelmezni a szabályokat. Talán egy kicsit túlságosan is. Lehet, hogy a szabályok megváltozása segít majd rajtunk az időmérős mód-beli lemaradás terén” - tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: