A Milton Keynes-i alakulat nagyon meglepődött, amikor egy másodpercnyi lemaradásban voltak szombaton, Max Vertappen viszont az egész Japán Nagydíj alatt ott tudott loholni Lewis Hamilton sarkában. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a megszokott különbség a Mercedes motorjának Q3-as feltekerése miatt még nagyobb volt Suzukában, hiszen a pályán sokkal több lett a padlógázas szakasz az új autóknak köszönhetően.
Amikor arról kérdezték a britet, hogy minek volt köszönhető csapata remek teljesítménye a versenyen, így válaszolt: „Szerintem azért, mert ugyanazzal a móddal hajtottunk, mint az időmérőn. Ez nagy különbség” - idézte a Motorsport Hornert.
„Ez a pálya elég érzékeny abból a szempontból, hogy rengeteg padlógázas szakasz van rajta, még a nagy terhelésű kanyarok is ilyenek. Ha kiválasztunk egy olyan törést, mint a 130R, a közvetlen riválisainkhoz képest nem tudjuk behozni a lemaradást a kijáraton, még akkor is, ha az a rész végig padlógázas.”
„Csak abban a kanyarban két tizedet dobtunk el. Olyan, mint a hármas kanyar Barcelonában, vagy Oroszországban… az ilyen típusú kanyarok különösen fájdalmasak számunkra. Ezen a pályán pedig, melynek nagyobb százaléka lett padlógázas, különösen az első szektor végén, a két Degnerben, a hajtűből kifelé, az utolsó szektorban… láthattuk, mennyire fájdalmas volt. Nagyjából egy másodperc maradt ott az időmérőn. Viszont a GPS-en láttuk, hogy a karosszériánk egész hétvégén remekül teljesített, míg mások nem tudják egész versenyen használni magasabb fokozatban az erőforrást.”
Horner hozzátette, hogy Suzuka az átlagosnál jobban büntette a teljesítménybeli lemaradást. „Legyen szó a hajtásról, látható volt, hogy a Mercedes és a Ferrari is nagyobb leszorítóerővel ment, mint mi. Használták a „majomülést”, mélyebb hátsó szárnyat vetettek be, és még így is meggyőző volt a sebességük.”