DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Raikkönen gyors megoldásra sürgeti csapatát

A maranellói F1-es alakulat számára katasztrofálisan alakul a szezon ázsiai szakasza, a Suzukában váltócserére kényszerülő finn nagyon furcsának találja a csapatnál felmerülő problémákat.

Akárcsak Malajziában, egyik Ferrarinak sem volt nyugodt hétvégéje Japánban: Kimi Raikkönent váltócserét hátráltatta, ezért csak a 10. helyről vághatott neki a versenynek, Sebastian Vettel pedig hiába hódította el a második rajtkockát, a csapat gyújtógyertya-meghibásodást észlelt az SF70H-ban, amely néhány körrel később a bokszba kényszerítette a világbajnoki címtől egyre távolabb kerülő német pilótát.

Raikkönen ugyan fel tudott zárkózni az ötödik pozícióba, de egyáltalán nem elégedett csapata jelenlegi helyzetével. „Messze vagyunk az ideálistól, ha ilyen technikai problémáink vannak” - idézte a finnt a Motorsport. „Ez kicsit furcsa, mert rendben, bár Sebnek gondja volt az időmérő előtt (Malajziában), szombatonként remekül teljesítünk, aztán kimegyünk vasárnap, és problémáink vannak.”



„Nyilvánvalóan nem számítunk rá, és a semmiből jön az egész. Utána kell járnunk, hogy mindez miért történik, és ki kell javítanunk, hiszen hirtelen történik, amikor már keveset lehet tenni ellene. Ez egyáltalán nincs jól, de összességében remek a tempónk - azonban ha nem fejezzük be a versenyt, semmi haszna sincsen. Ki kell küszöbölnünk a helyzetet.”

Raikkönen öt pozíciót is veszített a Japán Nagydíj első körében, amikor Nico Hülkenberggel csatázott a Spoon-kanyarban. „Remekül rajtoltunk a lágy gumikon, de aztán nem tudtam, melyik irányba induljak el. A külső ívet választottam, és veszítettem egy pozíciót. Nem tudom, hogy mennyi volt ez ahhoz képest, ahonnan indultunk.”

„Az első körben próbáltam keresztülvágni magamat az autókon, és amikor meg akartam előzni a Renault-t, szélesen fordultam, és veszítettem néhány helyet, melyeket vissza kellett szereznem. Megvolt a sebességem az előzéshez, de egyáltalán nem bizonyult könnyűnek, túl messze voltunk. Trükkösen éreztem magam az autóban a verseny során, távol az ideális egyensúlytól. Néhány kör remekül alakult, a többi kevésbé, a végeredmény pedig messze van az elérhető legjobbtól.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: