DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Amiben a Vettel-rajongók igazán bízhatnak

Sebastian Vettel nagyon komoly hátrányba került a világbajnoki versengésben részben saját, részben a Ferrari hibájából. Megmutatjuk azonban, miért bízhat a győzelemben a német.

A négyszeres világbajnok 2009 óta tartozik az élmezőnybe, nagyon fiatalon robbant be a Red Bull-lal, ez volt az első olyan esztendő, amikor a bikák igazán tényezőnek számítottak a Formula-1-ben, előtte csak dobogós helyeket tudtak felmutatni. Ugyan a címet abban az évben még nem szerezte meg, de legendás hajráit már akkor megkezdte.

Többnyire Button és Barrichello vetélkedéséről szólt a szezon, ám Vettel az utolsó három nagydíjból kettőt is megnyert, így az utolsó négy-öt futamot tekintve ő szerezte a legtöbb pontot az évad hajrájában és a második helyre jött fel az összetettben végül.

2010-ben az évad zömében inkább az Alonso-Hamilton-Webber hármasra figyeltek a cím szempontjából, a szezont záró négy futam előtt mindössze két ízben sikerült futamot nyernie a németnek. A hajrá azonban szenzációsra sikeredett, négy futamból három győzelem, sőt, a Koreai Nagydíjon is csak az utolsó körökben bekövetkező motorhibája fosztotta meg a biztos futamgyőzelemtől. A nagy rivális Alonso söpörte be a 25 pontot, Vettel azonban utolsó két győzelmével mégis bezsebelte a világbajnoki címet.

Sebastian Vettel remek hajrás, idén is nagy szüksége lenne erre


Egy évre rá egész évben dominált, a hajrája is zseniálisan sikerült, igaz, óriási szüksége ekkor nem volt rá. Az utolsó nyolc futamból ötöt megnyert, Abu Dhabiban az első kockából rajtolva esett ki defekt miatt, nem volt, aki a nyomába érjen.

Pályafutása leglátványosabb felzárkózását 2012-ben mutatta be, amikor az Olasz Nagydíj után (13 verseny teljesítését követően) egyetlen futamgyőzelem árválkodott a neve mellett. A Távol-Keleten azonban elképesztő sorozatba kezdett, zsinórban négy győzelemmel, valamint két dobogóval megfordította az állást és végül az emlékezetes brazil szezonzárón a sérült autóval is bejött hatodiknak, ezzel harmadik világbajnoki címét is megszerezve.

2013 kevésbé mérvadó, mert Vettel 155 pont előnnyel nyerte a világbajnokságot Fernando Alonso előtt. A Magyar Nagydíjat követően kizárólag az első helyen végzett, összesen kilenc versenyen egészen a szezonzáró Brazil Nagydíjig bezárólag, soha nem látott győzelmi sorozat. A Vettel-rajongók álma a 2013-as évad második felének statisztikája, a nyári szünet után kizárólag az év végén négyszeres világbajnokká váló német pilóta nyert futamot.

Japánban, ha elkezdi a felzárkózást, még marad esélye a négyszeres világbajnoknak

A statisztika önmagáért beszél, Vettel többségében jól hajrázik, ha világbajnoki címért harcol, így nem reménytelen számára a harc Hamilton ellen sem. Pláne, ha valóban marad a Ferrari pillanatnyi fölénye, ugyanis az utóbbi két helyszínen úgy tűnt, a Scuderia a legjobb autó jelenleg a mezőnyben. Az erőviszonyok azonban bármikor gyökeresen megváltozhatnak. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: