DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Innentől nem lehet hibázni a Ferrarinak

Nem tudta kihasználni a Ferrari különböző okokból, hogy pillanatnyi előnyre tett szert tempó terén a Mercedesszel szemben. Korábbi főnöke szerint csak akkor győzhet a Scuderia, ha innentől már nem hibázik.

A nyári szünetről Sebastian Vettel 14 pontos előnyével érkezett vissza a mezőny, ám Belgium óta minden a német pilóta és a Ferrari ellen dolgozik. Belgiumban ugyan még felcsillant a remény, mert a tipikus „Mercedes-pályán” nagyon megszorongatta Lewis Hamiltont, a győzelemre is volt esélye. Monzában reménytelenül lemaradt hazai pályán a Scuderia, azóta azonban kihasználatlan lehetőségek a vörösök kontóján.

A 14 pontos előny négy verseny alatt 34 pontos hátránnyá alakult, mivel a Ferrari a saját legrosszabb ellensége lett ilyen, vagy olyan okból. Szingapúrban a rajt után közvetlenül ütközött össze a két Ferrari és nullázott emiatt, Malajziában pedig egy kettős technikai hiba fosztotta meg az olaszokat egy lehetséges kettős győzelemtől, így képtelenek voltak kihasználni a Mercedes látványos gyengélkedését, pedig most rengeteg ponttal többet szerezhetett volna a négyszeres világbajnok, mint brit riválisa.

Ross Brawn, a Ferrari egykori csapatfőnöke, az idei évtől a tulajdonosi kör egyik felelőse úgy véli, még mindig nem késő megindulni felfelé a Scuderiának, ám most már nem lehet többet hibázni sem vezetői, sem technikai értelemben. „Nagyon nehéz hetek állnak az olasz istálló mögött, mindössze 12 pontot szedtek össze két verseny alatt, annak ellenére, hogy csomagjuk nagyon versenyképes, talán jelenleg a legjobb. Még talán mindig van lehetőségük, de ez most már megcsappant. Teljesen hibátlanul kell teljesíteniük az utolsó verseny leintéséig” – vázolta fel a helyzetet Brawn.

Vettel esélyei csekélyek, de Brawn szerint még nem reménytelen a helyzet


„A csomag minden kis részének tökéletesnek kell lennie a győzelem érdekében. Szükséged van egy gyors és megbízható autóra, nagyszerű pilótákra és egy olyan csapatra, ami minden helyzethez a legjobban képes alkalmazkodni. Sepangban minden követelménynek megfelelt a Ferrari, egy kivételével, ez pedig a megbízhatóság. Van sejtésem, mennyire frusztrált most emiatt az istálló. Borzalmas érzés, amikor a legjobb eredmény elérésére alkalmas csomaggal rendelkezel, ám végig kell nézned, ahogy kicsúszik a kezedből a jó eredmény technikai hibák miatt” – fogalmazott az egykori Ferrari-csapatfőnök.

„Vettel hihetetlen tempóját látva szinte biztosan állíthatom, hogy szombaton megszerezte volna a pole pozíciót, vasárnap pedig a futamot is simán nyerte volna meg. Ezúttal Kimi Raikkönennek is valódi esélye volt a futamgyőzelemre, de ami ezen a hétvégén elromolhatott a Ferrarinál, az el is romlott, beleértve Vettel és Stroll levezető körös balesetét is. Ez bizony visszaüthet még Suzukában is, ha emiatt valóban váltót kell cserélni Vettelnél, az rajtbüntetéssel jár majd” – tette hozzá Ross Brawn.

Sebastian Vettel a nyári szünet óta mindössze 45 pontot gyűjtött, miközben Hamilton a majdnem maximális 93 egységet szerezte meg, így alakult ki közöttük a 34 pontos különbség a brit javára. Az utolsó szalmaszál, amibe Vettel kapaszkodhat, hogy nemcsak a Ferrari, hanem néhány esetben a Red Bull is megelőzheti a Mercedeseket a következő futamokon és akkor behozható a távolság. De valóban nem érheti több szerencsétlenség a Ferrarit innentől.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: