DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Egyre több jel utal a Red Bull-Hondára

Sok szakértő már a szerződéskötés előtt úgy érezte, hogy a Toro Rosso-Honda együttműködés valójában csak előkészítése az anyacsapat Hondára váltásának. Ez most újra megerősítést nyert.

A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén özönlöttek a bejelentések a jövő évvel kapcsolatban, a McLaren-Renault és a Toro Rosso-Honda szerződést az előzetes várakozásoknak megfelelően aláírták, így 2018-ban motorszállítót cserél egymással a két istálló. Látszólag minden résztvevő elégedett ezzel, de a legjobban talán a Red Bull járhat, kockázat nélkül ellenőrizheti testközelből a japán erőforrás fejlődését.

Az előző évek eredményeinek ismeretében rizikót vállalt az italgyártó azzal, hogy a most egyértelműen leglassabb (és legmegbízhatatlanabb) erőforrást a fiókcsapathoz rendelte jövőre, de a legtöbb szakértő szerint ez csak az előkészítése annak, hogy 2019-től maga a Red Bull istálló (is) váltana a Hondára, mivel évek óta elégedetlen a Renault-val, ráadásul a francia gyártóval erősen megromlott a viszony.

Helmut Marko már a hét elején elmondta, hogy a Honda fejlődése ebben a szezonban szemmel látható volt, az év elején tapasztalható óriási hátrány nagy részét ledolgozták például a Renault-val szemben és elég volt ránézni a szingapúri rajtrácsra, ahol is mindkét McLaren-Honda a legjobb tízben foglalt helyet. A japán erőforrás fejlődési pályára állt és ez Markónak is tetszik.

Egyre több nyilatkozat nyitja ki a kaput a Red Bull és a Honda között


Korábban szóba került az Aston Martin is, a kérdés, hogy 2019-től akkor melyik irányba indul el a Red Bull? „Az Aston Martinnal pénzügyi együttműködést kötöttünk, ami nem jelenti azt, hogy Formula-1-es motor építésébe kezdenek. Korábban a Nissan egyik leányvállalatával, az Infinitivel is szerződtünk ilyen módon” – nyilatkozta Helmut Marko.

A 74 éves szakember kijelentette, hogy Aston-Martin-erőforrás legkorábban 2021-től lenne lehetséges egyébként is. De egyáltalán nem tért ki a Honda-téma elől. „Hogy két év múlva már Hondával menne az anyacsapat? A következő szezon még csak 2018 lesz, meg kell néznünk, hogyan működik együtt a Toro Rosso és a Honda. A jövő évi Szingapúri Nagydíjon már tudni fogjuk, hogyan folytatjuk 2019-ben, úgyhogy jövő ilyenkor újra beszélhetünk a dologról. Először nézzük meg, mire megy a Toro Rosso a Hondával közösen” – utalt Marko az egyre inkább elképzelhető Red Bull-Honda házasságra. Külön csemege lehet 2018-ban a Renault és a Honda versenyfutása, hogy vajon behozzák-e a hátrányukat a japánok.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: