DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Saubernek orvosa van, nem csapatfőnöke

A hinwili F1-es gárda nyáron érkezett irányítója lépésről lépésre akarja kielemezni a csapat nehézségeit, hogy aztán hosszú évek szenvedése után újból meginduljanak a középmezőny felé.

Frederic Vasseurt nem titkoltan azért igazolta le a Sauber, hogy elindítsa a gárdát a felfelé vezető úton - a francia, aki év elején még a Renault alkalmazásában állt, júliusban érkezett Hinwilbe, Monisha Kaltenborn helyére, akinek elképzelései sajnos nem egyeztek meg a csapat mögött álló befektetési csoport, a Longbow Finance terveivel. Amikor az Auto Motor und Sport azt kérdezte Vasseurtől, hogy vajon az orvos szerepet játssza-e a Saubernél, így válaszolt: „Nem rossz az összehasonlítás.”

„Orvos vagyok, aki először megvizsgálja a páciens állapotát, mielőtt bármibe belekezdene, ez pedig lépésről lépésre történik. Persze mindez időbe telik, még csak néhány hónapja vagyok itt, ráadásul ott volt a nyári szünet is. Messze vagyunk még (a középmezőnytől), de először is csökkentenünk kell a távolságot, már a következő szezontól kezdődően, mert ez fontos a csapattagok motivációja miatt. Amint elértük az első célunkat, tovább kell haladnunk, mert az ötödik és nyolcadik hely között nagyon kicsi a különbség.”



Vasseur nemrég bejelentette, a Sauber létszámbővítés előtt áll, amely ebben a szűkös anyagi helyzetben - pláne hinwili mértékkel mérve - igencsak ambiciózus vállalkozás. „Az aerodinamikai részlegen tervezzük a legnagyobb változtatást, ez jelenti számunkra a legkomolyabb kihívást. Más területeken kisebb lépésekre kerül majd sor. Egyre többet és többet akarunk, a költségvetés pedig nem jelent problémát. Azt csinálhatjuk, amire szükségünk van: újjáépíteni a csapatot, megtalálni a gyengeségeket, és új munkatársakat toborozni.”

A francia úgy véli, nem fogják követni a Haas példáját, azaz hogy alkatrészeik nagy részét a Ferraritól szerzik be a jövőben. „Más helyzetben vagyunk. A Saubernek remekül felszerelt gyára van, kiváló szélcsatornával, és házon belül készíthetünk rengeteg elemet, beleértve az utascellát is. Miért adnánk fel ezt? Ami a Ferrarit illeti, továbbra is tőlük szerezzük be az egész erőforrást, valamint a sebességváltót, persze a 2018-as specifikációnak megfelelően. Egyébként tárgyaltunk arról, hogy más apróbb elemeket is átveszünk, hogy csak a legfontosabb részletekre koncentrálhassunk.”

Korábban Antonio Giovinazzi vezethette a Saubert, az év későbbi szakaszában pedig Charles Leclerc kap majd lehetőséget a C36-osban - vajon a Ferrarinak lesz-e beleszólása a jövő évi pilótafelállásba? „Hamarosan megtárgyaljuk velük a kérdést. Számunkra a motorhelyzet élvez elsőbbséget, ezért újítottuk meg hamar technikai megállapodásunkat. Nem akartunk belekeveredni a pilótaválasztásba, túl sokáig tartott volna, most viszont van rá esélyünk” - tette hozzá a francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: