DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

A Motorsport Világtanács döntései 2018-ról

A csütörtökön összeülő WMSC számos F1-re vonatkozó döntést hozott: kiderültek a halo töréstesztjének részletei, változik a szuperlicensz-pontrendszer és az utánpótlás-piramis, kevesebb motort lehet felhasználni, az utcai bemutatókon viszont akár az évi autók is szerepelhetnek.

A halo töréstesztjének részletei

A csapatok panaszkodtak már arról, hogy továbbra sem ismert, milyen mértékű terheléstesztet kell kiállnia a 2018-ban bevezetendő fejvédő eszköznek, ezért egy helyben toporognak a jövő évi autók tervezésével. A WMSC most előírta, hogy a törésteszt során a halo helyett egy utánzatot kell használni, amely azonos szilárdságú, mint a karosszéria. A maximális terhelés a teszt során öt másodpercig éri az autó egyes részeit, és három percnél hosszabb idő nem telhet el a terhelések között. A teszt során nem hibásodhat meg a túlélőcella egyetlen része sem.

Licenszpontok

Ezentúl csak a Formula-2-ben (az első háromnak) és az IndyCarban (a bajnoknak) jár maximális, 40 pont, amely az F1-es szuperlicensz kiváltásának határértéke. Az F3, LMP1 és Formula-E legjobbjának ezentúl 40 helyett 30 pont jár, a GP3 megnyeréséért 30 helyett 25, a Formula V8 győztesét pedig 35 helyett csupán 20 ponttal honorálják. Emellett új bajnokságok, például a NASCAR, IMSA és IndyCar is bekerültek. Az irány jól érzékelhető: szinte minden újonc a Formula-2-ből érkezzen a királykategóriába.



Motorkomponensek

Belsőégésű motorból, turbóból és MGU-H-ből négy helyett három elem lesz felhasználható a 21 versenyből álló szezon során, MGU-K-ból, energiatárolóból és vezérlőelektronikából azonban négy helyett csupán kettő.

Utcai bemutatók aktuális autókkal

Sportszakmai szempontból kevésbé fontos, de a nézők számára örömteli hír, hogy a városi Formula-1-es bemutatókon – mint amilyen a londoni showműsor volt – már aktuális versenygépek is részt vehetnek, ám kizárólag akkor, ha az eseményt a kereskedelmi jogok tulajdonosa, azaz Liberty Media szervezi. Korábban a teszttilalom vonatkozott ezekre a bemutatókra is, ezért legalább kétéves autóval lehetett csak parádézni.

Egyesülhet a GP3 és F3

Az FIA egyelőre csak szándékát nyilvánította ki afelől, hogy 2019-ben Formula-3 nemzetközi bajnokság néven egyesítse a két szériát, amely a GP2-ből lett Formula-2 mellett a Formula-1-es versenyhétvégék programjában kapna helyet. A WMSC egy átmeneti kategóriát is tervez az F3 és nemzeti Formula-4-es szériák között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: