Miután a pénteki két szabadedzésen leggyorsabb volt, Daniel Ricciardo kikiáltotta a Red Bullt és magát a szingapúri hétvége esélyesének – a csapat tempója egyértelműen a Mercedesé felett állt. Ennek ellenére, miután a futam nedves, kaotikus rajtjánál Lewis Hamilton megelőzte az ausztrált, ő csak követni tudta riválisát: hiába jött be még kétszer a biztonsági autó, Hamilton mindig újra felépítette a lenullázott különbséget, és végül 4,5 másodperccel vezette célba Ricciardót. A várt tempó hiánya mögött valójában egy műszaki hiba állt.
„A 15. körben farkaszemet néztünk annak kockázatával, hogy mindkét autót elveszítjük” – árulta el Christian Horner csapatfőnök. „Egy második hellyel távoztunk, amivel emiatt boldogok lehetünk. Már az első biztonsági autó előtt észleltük, hogy a sebességváltó olajnyomása esik. Azt hittük, féltávig fogja kibírni. Daniel instrukciót kapott, hogyan tartsa kordában, ami természetesen azt jelentette, hogy feláldozott a köridőből. Ennek ellenére is hihetetlenül ment, és sikerült másfél órán keresztül ápolnia az autóját.”
Horner úgy véli, a probléma nélkül a talpon maradt RB13 „közelebb került volna Hamiltonhoz, és nyomást helyezett volna rá”. Ugyanakkor a brit vezető azt is elismerte, a Mercedes versenyképesebb volt, mint amire számítottak:
„Egészen mások voltak a mai körülmények, az eső, a gumik, a péntekinél hűvösebb idő mind tényezők voltak. És a Mercedes, főleg Lewis különösen erős volt. Legalább Bottast sikerült lefednünk. Hallani is lehetett, hogy ők szintén az órát figyelték, nem akartak túl sok kört megtenni, nem akartak nagy helyet hagyni maguk mögött és teret adni előre nem látott biztonsági autó esetén. Minket annyira elfoglalt Daniel problémája, hogy csak el akartuk juttatni az autót a célig” – magyarázta Horner.