DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Éveket kell várnia a Red Bullnak az Aston Martin-motorra

Sajtóértesülés szerint az Aston Martin jövőre a Red Bull főszponzora lesz: erőforrást azonban 2021-ig nem fejlesztenek ki, így a Red Bull két év múlva rájuk nem számíthat.

Az Aston Martin logója 2016 óta szerepel a Red Bull autóin, a két cég pedig technológiai együttműködést ápol: a partnerség következő lépése az Autosport lap szerint névadó szponzori megállapodás lesz. Ez a megegyezés hasonló lehet ahhoz, mint amelyet a Red Bull korábban az Infinitivel kötött: a Renault birodalmába tartozó márka három éven át szerepelt a hivatalos csapatnévben – Infiniti Red Bull Racing –, amíg az istálló kapcsolata el nem hidegült a francia motorszállítóval.

„Spekulálni lehet, de nem fogok megerősíteni semmit” – zárkózott el a válaszadástól Christian Horner csapatfőnök, hozzátéve: a következő hetekben hírek fognak érkezni. Az ilyen konok hallgatás, ugyanakkor információmorzsák elejtése általában arra utal, hogy a sejtett megállapodást fogják bejelenteni. Az sem véletlen, hogy az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer, aki korábban épp az Infinitinél dolgozott, a Szingapúri Nagydíjon tartózkodik, és azt sem titkolta, miért.



„Okkal mondhatom, hogy az ittlétem egyik oka arról beszélni, hogyan fog festeni a következő szezon” – mondta el a lapnak. „És ebben a kontextusban: fogunk vagy nem fogunk független motort készíteni 2021-ig? Ezzel kapcsolatban még nem tudom, mi fog történni. Azon múlik, mennyire gondolja komolyan az FIA, hogy újra a látványosságra helyezi a hangsúlyt a sportban. A technikai kapacitásunk megvan rá, csak pénz kérdése. Szeretjük ezt a sportot, és olyan cég vagyunk, amely annyira értékes akar lenni, mint a Ferrari. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden úton-módon és formában a Ferrarit kellene másolnunk.”

A héten szárnyra kapott hírek szerint a Renault értesítette a Red Bullt, hogy 2018 után már nem akarja motorokkal ellátni a csapatot. Persze elkerülhetetlenül beindult a találgatás, ki lesz a franciák utódja: a Toro Rosso új megegyezése kapcsán felmerült a Honda, Horner azonban egy olyan célzást is tett, amelyből az a következtetés vonható le, hogy az Aston Martin biztosítja a jövőben az erőforrást.

„Szilárd szerződésünk van érvényben a 2018-as évre, TAG Heur elnevezésű Renault-motorunk lesz. Azután minden nyitva van, az egyedüli lehetőségeink azonban a jelenleg létező motorszállítók” – hangsúlyozta a csapatvezető a Sky Sportsnak, hogy ha érkezik is új gyártó a királykategóriába, az semmiképpen sem csatlakozik a 2021-es szabályrendszer bevezetése előtt. „Beszéltek egy német gyártó (a Porsche) érkezéséről, de ilyen nem fog megvalósulni. Mi együttműködésben vagyunk az Aston Martinnal, amely csak egyre növekszik. Lesz azon a téren terjeszkedés, de ez a motort nem érinti. Az Aston Martin sem szálhat be még most, de mérlegelik 2021-et. Mindenki arra kíváncsi, milyen szabályok lesznek 2021-től.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: