DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Renault elvette Hülkenberg dobogós esélyét

Nico Hülkenberg a Szingapúri Nagydíjon egy ideig igen közel állt ahhoz, hogy mégse kelljen magát beírnia a negatív F1-es rekordok nagykönyvébe, de előbb egy taktikai, majd egy műszaki hiba semmissé tette addigi törekvéseit.

A hetedik helyről rajtoló német pilóta is nyertese volt a rajtnál történt tolakodásnak, és az 1-es kanyar átvészelése után már harmadikként haladt Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo mögött. A Renault tempója eleinte erősnek tűnt, ám a második biztonsági autó alatt, amikor többen is a bokszba hajtottak friss intermediate gumikért, a Renault stratégái kissé elaludtak: egy körrel a többiek után hívták ki versenyzőiket, így Hülkenberg és Jolyon Palmer is visszaesett néhány pozíciót.

hulkenberg



A német még ezt követően is harcban volt a dobogóért, visszajött a negyedik helyre és egy ponton Valtteri Bottasnál is gyorsabbnak tűnt, ám a csapatnál ekkor már tudták, hogy hiába minden, az autó nem fogja tudni befejezni a kétórás futamot.

„Nagyon kiábrándító verseny volt” - mondta a vége előtt tíz körrel a garázsba parkoló Hülkenberg. „Az ember rengeteg kemény munkát belepakol az egész hétvégébe, aztán ez történik. Nem kellemes érzés, de végül is technikai sportról és csapatsportról beszélünk. Sajnos műszaki gondjaink adódtak a motorral, ezért le kellett állítanunk az autót.”

A német pilóta 129. F1-es versenyén állt rajthoz anélkül, hogy akár egyetlen egyszer is a dobogón végzett volna, ezzel éppen most vette át a vonatkozó rekordot Adrian Sutiltól. Egy ideig úgy tűnt, hogy pont ezen a futamon törheti meg ezt a rossz sorozatot, de végül erre nem kerülhetett sor, és a csapatvezető Cyril Abiteboul elmondása szerint a motor elemeinek megóvása érdekében már akkor megállásra kérték Hülkenberget, amikor az autója még működőképes volt, noha akkorra már alaposan visszacsúszott az eredménylistán.

„Sajnáljuk Nicót és elnézést kérünk tőle, amiért ki kellett állnia a futamból. A verseny korai szakaszában egy olajszivárgás miatt teljesítményt veszített az autója, és egy hosszabbra nyújtott bokszkiállás során még megpróbáltuk ezt helyrehozni. Ám minden igyekezetünk és a remek csapatmunka ellenére az autója nem tudott volna eljutni a verseny végéig, ezért a nagyobb bajt megelőzendő inkább kiálltunk vele” - foglalta össze pilótája vesszőfutását Abiteboul.

A Renault-nak így is volt miért örülnie, hiszen Palmer a másik autót behozta a 6. helyen, ezzel önmaga legjobb eredményét jegyezve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: