DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Kubica visszatérése csak reklámfogás volt?

Robert Kubica szolgáltatta a nyári hónapokban a szenzációt, ugyanis háromszor is tesztelt a Renault színeiben. A spekulációk szerint csak PR-fogás volt a lengyel tesztelése, de ez valóban így van?

A Hungaroringen megrendezett kollektív teszten az egyik napot teljes egészében Robert Kubica kapta meg a Renault-nál és egyáltalán nem vallott szégyent – ahogy a korábbi két tesztelése során sem. Nagyon biztató köridőket produkált és a fizikai állapota is kiváló volt annak ellenére, hogy közel 38 fokos hőséggel kellett megbirkóznia nyolc órán keresztül.

2011-ben súlyos ralibalesetet szenvedett, aminek során jobb karja komoly roncsolódást szenvedett, csak korlátozott mozgásra képes a mai napig. Ez (volt) a legnagyobb félelem Kubicával kapcsolatban, hogy a tartós idénybevételt mennyire bírja majd a lengyel alkarja. A teszteken egyáltalán nem tűnt úgy, mintha bármi problémát okozott volna. A számítások szerint azonos körülmények között nagyjából három tizedmásodperccel gyorsabb nála jelenleg Nico Hülkenberg körönként, ami ilyen hosszú kihagyás után kicsit sem számít soknak.

Most azonban sorra tűnnek el a lehetőségek. A korábbi pesszimista hangok felerősödtek, miszerint egyáltalán nem volt tervben valójában, hogy visszatérjen az egyszeres futamgyőztes lengyel, csak a Renault jól kihasználta a médiaszenzációt és a figyelem középpontjába kerülhetett. Kubica nyilatkozataiból azonban egyáltalán nem erre lehetett következtetni.

Kubica úgy tűnik, hogy valóban vissza akar térni


Félhivatalos információk szerint a Renault megszerezte két évre Carlos Sainzot (2018-tól, de egyes hírek szerint már idén Malajziától), Hülkenbergnek pedig eddig is élő szerződése volt a következő évekre, így a gyári Renault ajtaja bezárult Kubica előtt. Valós sansza már csak a Williamsnél maradt és egy szponzori szerződés segítheti a lengyel pilótát, hogy megszerezze az utolsó valamirevaló ülést.

A hivatalos bejelentésig ugyan még Alonso is szóba jöhet a Williamsnél, ugyanis nem titok, hogy a spanyolnak ajánlatot tett a patinás istálló. Alonso azonban a (szinte biztosan) Renault-motorokkal szerelt McLarennél marad 2018-ban. Massa is maradna a helyén, Kubica azonban kinézte magának a Williamsnél a helyet. Stroll a nagyon erős szponzori háttere miatt biztosan marad, így Massa és Kubica között dőlhet el a versengés.

A Williams névadó szponzora egy italgyártó cég, amely kikötötte, hogy a csapat egyik pilótája 25 év feletti kell, hogy legyen. Így Stroll mellé egy relatíve rutinos pilótát szeretnének (többek között a marketing miatt), ennek a 32 éves Kubica is megfelelne, ráadásul valószínűleg nagyobb médiaérdeklődést vonzana, mint Felipe Massa, aki egyszer már visszavonult. Mindenképpen vonzó alternatíva a grove-iak számára a népszerű lengyel versenyző.

Kubica tehát továbbra sem adta fel visszatérési álmait, úgy fest, a Renault lehet, hogy nem gondolta komolyan, a versenyző viszont nem csak reklámfogásnak fogta fel a tesztelését és a visszatérési kísérletét.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: