DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Ugyanaz a Honda-motorhiba egymás után két nap

Kiesését az Olasz Nagydíjról és az időmérő utáni motorcserét Stoffel Vandoorne autójában azonos probléma okozta a Honda első vizsgálata szerint: 800 helyett 200 kilométert bírt ki a problémás alkatrész.

Stoffel Vandoorne remek versenyhétvégét teljesített az Olasz Nagydíjon. Az időmérő edzésen Q3-ba juttatta a McLaren-Hondát, amelynek papíron egyáltalán nem kedvezett a monzai pálya. Az MGU-K meghibásodása miatt azonban új erőforrást kapott vasárnapra, a hátrasorolás következtében így csak 18. helyről rajtolhatott. Vandoorne remek versenyzéssel a pontszerző helyekig jött előre, hetedik pozícióban is haladt, nem sokkal a futam féltávja után azonban újabb motorhiba miatt kényszerült kiállni.



A legkellemetlenebb az esetben, hogy a Honda kezdeti vizsgálatai alapján esély van rá, hogy a vadonatúj motor ugyanazt a meghibásodást produkálta, mint a szombati erőforrás. Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es főnöke így fogalmazott:

„Továbbra sem bontottuk szét a motort, de egyértelmű, hogy az MGU-K nem működött. Ugyanaz a hiba lehet, mint szombaton. A kardántengely nem ment tönkre teljesen. Rendkívül kevés kilométer volt még benne, szombaton szereltünk be új tengelyt, alig 200 kilométert tett meg, a vasárnapi pedig körülbelül ugyanennyit. Gyártási vagy tételhez köthető hiba lehet, mivel normál esetben 800 kilométert kell bírnia” – idézi a motorsport.com a japán szakembert.

Hasegawa hozzátette, az MGU-K-hoz kapcsolódó tengelyt minden hétvégén kicserélik, hogy ne adódjon vele probléma. A törött alkatrészeket Sakurába, főhadiszállására küldi vissza a Honda, hogy megtalálja a probléma gyökerét. A gyártó nem számít rajtbüntetésre Szingapúrban a hibából fakadóan.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: