DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Alonso motorja hibátlan, bármikor használható

A legmélyebb analízis sem mutatott ki semmilyen motorhibát Alonso Honda-erőforrásában, zöld utat kapott a használatra. Egyre valószínűbb, hogy a spanyol csak elképzelte a hibát a frusztráció miatt.

A Belga Nagydíjon 25 kör után Fernando Alonso kiállt a versenyből, motorhibát jelentve a rádión a csapatnak. Már a helyszínen megindult a szóbeszéd, hogy az adatok semmilyen problémát nem mutattak az erőforrással, amit most a Honda mélységi elemzése is megerősített. A motor bármikor újra használható, semmi baja, de vélhetően a kétszeres világbajnok mégis új erőforrást kap Monzára.

Alonso még a korábbi specifikációjú motorral indult Spában, hogy elkerülje a rajtbüntetést, most azonban bevállalja a csapat a motorcserét, hogy utána Szingapúrban majd rajtbüntetés nélkül a lehető legjobb eséllyel vegye fel a harcot a McLaren, azon a pályán ugyanis sokkal kisebb szerepe van a nyers motorerőnek, mint Belgiumban, vagy Olaszországban. Így a spanyol pilóta is a Spec-4 elnevezésű, legfrissebb, legerősebb motor birtokában lesz Monzában.

Alonsónak 35-helyes rajtbüntetéssel kell szembesülnie majd az Olasz Nagydíjon, de legalább kiismerheti az új erőforrást Szingapúrig. Stoffel Vandoorne autójában már tesztelték az egységet Belgiumban és a Honda nagyon elégedett az újabb fejlődéssel. Yusuke Hasegawa a japán Sportiva szaklapnak nyilatkozott erről.

Alonso is megkapja a Spec-4 Honda-erőforrást Monzában


„Úgy számítottuk ki az adatokból, hogy a javulás 1-2 tized közötti, de más pályákon ez több is lehet. Spa karakterisztikája miatt kevésbé látszik a fejlődés, ugyanis leginkább az alacsony fordulaton való kigyorsításnál értünk el javulást, amit Belgiumban nem sok helyen láthatunk. Magyarországon nagyobb fejlődést láthattunk volna. A 3.5-ös variáns 11. helye az időmérőn így is jónak számít, ez viszont jelentősen jobb lehet” – fogalmazott a japán szakember.

Minden követ megmozgat a Honda, hogy év végéig minél látványosabban felzárkózzon legalább a Renault-ra, de továbbra is a leglassabbak. Az igaz viszont, hogy az év eleji 2,5-3 másodperces hátrány nagyjából lefeleződött annak ellenére, hogy nyilvánvalóan a riválisok sem pihennek és folyamatosan fejlesztenek. A hosszú egyenesekben a végsebesség azonban továbbra is fájóan gyenge a Hondánál. A megbízhatóság a jelek szerint már nagyjából rendben van, Montreal után ugyanis mindössze egyetlen alkalommal volt kénytelen kiállni bármelyik McLaren a versenyből motorhiba miatt.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: