DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Vettel tökéletes helyen van a győzelemhez?

A Belga Nagydíj előtt nem adtak sok esélyt a Ferrarinak és Vettelnek a győzelemre, de az időmérő, a hosszú etapok és az idei statisztika bizony komoly lehetőséget kínál a világbajnoki éllovasnak.

A második, illetve harmadik rajtkocka idén Sebastian Vettelnek egyáltalán nem jelenti automatikusan azt, hogy nincs esélye a győzelemre a futamokon. Ausztráliában négy tizedes hátrányban volt Hamilton mögött az időmérőn, a versenytempója azonban a Ferrarinak volt jobb és a bokszkiállásoknál némi szerencséje volt ugyan, de miután átvette a vezetést, el is tudott lépni a Mercedesektől. Győzelem a második helyről.

Kínában is a második kockát szerezte meg Vettel, majd a verseny elején a biztonsági autós időszakok nagyon rosszul jöttek ki neki, így visszacsúszott az 5-6. helyre. Innen küzdötte fel magát több tetszetős előzéssel, végül alig 6 másodperccel Hamilton mögött lett második, remek versenytempóval, igaz, Hamilton a komoly előny birtokában nem nyomta ki a szemét az autónak. Bahreinben a harmadik kocka is elég volt Vettelnek, hogy jobb versenytempójával mindkét Mercedest maga mögé utasítsa.

Vettelnek Bahreinben a 3. rajthely is elég volt


A Spanyol Nagydíjon is a rajtrács második helyéről indult Vettel, egészen remekül, de Hamiltontól eltérő taktikája végül ott bukott el, hogy amikor a használt gumikon futó Bottas mögé került, akkor csak két kör után tudta megelőzni az őt feltartó finnt (Bottas maga is bevallotta, hogy szándékosan akarta segíteni Hamiltont), ezzel legalább 5-6 másodpercet elvett a német riválistól, így a következő kerékcsere után a gumielőnnyel Hamilton sokkal könnyebben zárkózott fel és nyerte végül a versenyt.

A monacói történéseket ismerjük, Raikkönen mögül a második helyről rajtolt Vettel és jobb boksztaktikájával győzni tudott. Vita tárgya a mai napig, hogy a Ferrari szándékosan cserélte-e meg a két versenyzőt a világbajnokság miatt. Ausztriában Bottas mögül indulhatott másodikként (az emlékezetes, necces Bottas-bemozdulós rajtnál) és a verseny végén csak hat tizeddel kapott ki a befutónál.

2-3 futam kivételével a Ferrari versenytempója jobb, mint a Mercedesé, az Ezüst Nyilak ugyanis az időmérőn mindig valamit előhúznak a cilinderből, ami több tizedes ugrást jelent a Q3-ban. De ezen a lóerőket igénylő pályán is mindössze bő két tizeddel maradt el Vettel, aki a hosszú etapokon nagyon biztatóan futott. Meglehet ismét a győzelem a második helyről, vagy ezúttal Lewist nem lehet legyőzni majd és mindenkit állva hagy?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: