DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Spái párbaj: Hamilton kivédekezte Vettelt

Az eseménydús Belga Nagydíj egésze alatt nyomás alatt tartotta riválisát a világbajnokság éllovasa, de Lewis Hamiltonon a Ferrari biztonsági autót követő gumiválasztása sem fogott ki. Ricciardo újra dobogóra állt, Raikkönen büntetést kapott.

A pole-pozícióból 68. alkalommal induló Lewis Hamilton megőrizte a vezetést a 14 órai rajtnál, Sebastian Vettel azonban tapadt rá – már az első kanyart követően néhány autó távolságra leszakadt tőlük Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen, Vettel pedig a Les Combes féktávján a Mercedes mellé került, de előzéshez nem volt elég lendülete. Az első hat helyről induló versenyzők – Raikkönen mögött a két Red Bull – megőrizték rajtpozíciójukat, Fernando Alonso azonban három helyet javítva feljött hetediknek.

Az élmenők helyett a spanyolt követte az élőkép a futam első körében, Nico Hülkenberg ugyanis még a célvonal előtt megelőzte őt. A McLaren egy szokatlan helyen, a Kemmel egyenesben, szélárnyékból profitálva vette vissza a helyezést a Renault-tól, a csatába harmadikként pedig Esteban Ocon is beszállt. A Force India franciájának autója annak ellenére működőképes maradt, hogy a rajtot követően egyik kereke csapattársa, Sergio Perez gumijával ért össze, a másik pedig a falat súrolta.

Miközben a középmezőnyben szoros csaták dúltak, az élmezőny körök alatt szétszakadt. Vettel 2 másodpercen belül maradt Hamiltonhoz képest, de Bottas és Raikkönen már további 3-3-ra következett a 8. körben, amelyben az ötödik Max Verstappen alatt lelassult és megállt a Red Bull. A holland sem hitte el: rengeteg kilátogató szurkolója előtt a szezon 12. versenyén hatodik alkalommal esett ki, sokadszorra a futam első részében. A kiesés Hülkenberget a hatodik helyre léptette elő: a remek startot vevő Alonso, akit sorban daráltak be az erősebb motorral felszerelt autók, már csupán 10. pozícióban volt.

Az első kiállások a mezőny közepén már a 10. körben megkezdődtek: a versenyzők lágy gumikért érkeztek a bokszba, a szuperlágyra váltó Force Indiák és Ricciardo kivételével. A legjobb négyesből Hamilton állt ki legkorábban, akit Bottas követett. Vettel két körrel bírta tovább a 7 kilométeres pályán a britnél, aki mögé 2,5 másodperccel lemaradva másodikként tért vissza. Az élmezőny egyöntetűen ultralágyról lágy abroncsokra váltott, hogy egy kiállásból megoldhassák a nagydíjat.



A négyesből Raikkönen – aki csak rövid ideig hátráltatta Hamiltont, miután a Mercedes kerékcseréje után utolérte őt – állt ki utoljára a bokszba. Másodpercekkel ezek után a finn 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, amiért nem lassított sárga zászlók hatálya alatt, miközben Verstappen Red Bullja még a pálya szélén állt. A ferraris negyedikről nyolcadik helyre esett vissza, de hamar visszaelőzte az elé került két Force Indiát és Hülkenberget.

A következő 15 körben Hamilton és Vettel különbsége egy és két másodperc körül ingadozott, miközben parázs jelenetek játszódtak le a pályán: előbb Alonso küzdött rendkívül keményen Jolyon Palmerrel, többször is leterelve őt a pályáról, amely után hamarosan, a 27. körben a spanyol a bokszba hajtott, és feladta a futamot. A 30. körben a két Force India ütközött pontosan ugyanott, ahol az első körben is összeértek: ezúttal Ocon első szárnyának fele leszakadt, a vétkes, kormányt ráhúzó Perez hátsó defektet kapott.

A baleset során szétszóródott törmelék miatt szükség volt a biztonsági autóra, és bokszba jött a komplett mezőny: Hamilton újra lágy abroncsot kapott, míg Vettel ultralágyat, mivel a Ferrarinak még maradt egy szett tartalékban a legpuhább abroncsból! A futamot a 34. körben indították újra, miután Hamilton a biztonsági autó sebességére és a leeső hőmérsékletekre panaszkodott. A brit ennek ellenére megtartotta a vezetést, a harmadik Bottast azonban Ricciardo és Raikkönen – szintén ultralágyat kaptak – is megelőzte a Les Combes-ban, az összezavart finn a pályáról is kiszaladt.

Az utolsó tíz körben Hamilton arra törekedett, hogy 1 másodpercen, DRS-távolságon kívül tartsa Vettelt, amíg annak gyorsabb ultralágy abroncsai nem veszítenek tapadásukból. Három körrel leintés előtt 1:46,577-tel Vettel a futam leggyorsabb körét is teljesítette, de így sem tudott kellő közelségbe kerülni. A Hamiltonról egész verseny során egyszer sem leszakadó Vettel nem nyitotta hátsó szárnyát az utolsó körben sem, így be kellett érnie a második hellyel, míg a végig vezető, ám folytonosan nyomás alatt levő Hamilton megszerezte szezonja ötödik győzelmét.

Az utolsó tíz körben Hamilton arra törekedett, hogy 1 másodpercen, DRS-távolságon kívül tartsa Vettelt, amíg annak gyorsabb ultralágy abroncsai veszítenek tapadásukból. Három körrel leintés előtt 1:46,577-tel Vettel a futam leggyorsabb körét is teljesítette, de így sem tudott kellő közelségbe kerülni. A Hamiltonról egész verseny során egyszer sem leszakadó német nem nyithatta hátsó szárnyát az utolsó körben sem, így be kellett érnie a második hellyel, míg a végig vezető, ám folytonosan nyomás alatt levő Hamilton megszerezte szezonja ötödik győzelmét.

Daniel Ricciardo a biztonsági autó utáni sprintfutamon egy Ferrarit és egy Mercedest legyőzve szerezte meg szezonja hatodik dobogóját, míg Raikkönen a stop-and-go büntetés után visszajött a negyedik helyre, Bottas elé, akivel a nagydíj elején is harcban állt. A nagycsapatok mögött a hatodik hely Nico Hülkenbergé lett, a pontszerző Grosjean, Massa, Ocon – szárnycsere ellenére is két egységet szerzett –, valamint Sainz előtt. Négyen estek ki a Belga Nagydíjról,  Alonso és Verstappen mellett a már harmadik körben kiálló Wehrlein, illetve Perez, aki kerékcsere után vissza tudott térni, a Force India azonban az utolsó körökben kihívta a bokszba.

A Belga Nagydíj eseményei részletesebben élő közvetítésünkben, itt olvashatók vissza.

A Belga Nagydíj végeredménye:

  Versenyző Csapat Körök Hátrány
1 Lewis Hamilton Mercedes 44 1:24:42.820
2 Sebastian Vettel Ferrari 44 2.358
3 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 44 10.791
4 Kimi Raikkonen Ferrari 44 14.471
5 Valtteri Bottas Mercedes 44 16.456
6 Nico Hulkenberg Renault 44 28.087
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 44 31.553
8 Felipe Massa Williams/Mercedes 44 36.649
9 Esteban Ocon Force India/Mercedes 44 38.154
10 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 44 39.447
11 Lance Stroll Williams/Mercedes 44 48.999
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 44 49.940
13 Jolyon Palmer Renault 44 53.239
14 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 44 57.078
15 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 44 1:07.262
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 44 1:09.711
17 Sergio Perez Force India/Mercedes 42 kiesett
- Fernando Alonso McLaren/Honda 25 kiesett
- Max Verstappen Red Bull/Renault 7 kiesett
- Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 2 kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: