DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Mi kell egy jó körhöz Spában?

Nico Hülkenberg, a Renault F1-es pilótája beszélt a fenti kérdésről. A Belga Nagydíj a német számára is különleges, aki pozitívan érkezhet Spába a Renault egyre inkább javuló formája miatt.

A magyarországi eredmények ugyan nem tükrözik, de a francia gárda egyértelműen fejlődik. A Renault csapatfőnöke is elmondta, óriásit fejlődött az idei autó a szezon kezdete óta. A fejlesztések tehát kezdenek beérni, aminek a pilóták is csak örülhetnek.

Hülkenberg a helyszín leírásával kezdte nyilatkozatát: „A kedvenceim egyike, és valószínűleg a világ legjobb pályái közé tartozik. Igen sok emelkedő jellemzi, és természetesen az Eau Rouge is egyedi. Amikor az ember megnézi ezeket a kanyarokat, már különlegesek, de ha vezet rajtuk - különösen egy F1-es autóval - ez megsokszorozódik.”

„Nagyon sok a kanyar, és ez a leghosszabb kör a versenynaptárban. Ennek köszönhetően a jó egyensúly nagyon fontos. Jó szektorokat kell futni, és minden kanyarban a maximumot nyújtani - csak így tud az ember jó kört összerakni, és ez ennek a pályának a kulcsa” - folytatta a német azzal, mi kell egy tökéletes köridőhöz Belgiumban.

 hulkenberg-spa-elozetes



„Különösen a középső szektort szeretem. Egy pillanatra sem pihenhet az ember, szinte egybefolynak a kanyarok, és imádok ezen a részen vezetni. Spa híres a különös és kiszámíthatatlan időjárásról, szóval ezzel is számolnunk kell” - árulta el Hülkenberg, melyik a kedvenc szakasza Spában.

A Renault versenyzője is érzi a csapat fejlődését: „Elég bátorító a helyzet, különösen az utóbbi néhány versenyen. Elégedett vagyok az autóval és a fejlődésünkkel is. A jó irányba haladunk, és versenyképesnek látszunk, de ezt tartani is kell folyamatosan.”

„Sajnálatos volt a magyarországi végeredmény, de pozitív érzésekkel távoztunk. Megtaláltuk a jó egyensúlyt az időmérőn és a versenyen egyaránt. Silverstone-ban is mutattunk hasonlót, de a legutóbbit már egy másik szintnek nevezném. Az idei évi autók sokkal gyorsabbak, és keményebben tudjuk nyomni a gázt, ami sokkal jobban illik a vezetési stílusomhoz, mint az elmúlt években” - zárta mondandóját pozitívan a német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: