Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 16. szombat
F1

Alonso hamarosan döntést hoz

Fernando Alonso kilátásai a következő szezonra nem túl rózsásak. Lehetőségei korlátozottak, zárt ajtók, felégetett hidak, de ezek egy része nem mostani hiba eredménye. Mit választ a kétszeres világbajnok?

Több, mint tíz éve hajszolja Alonso a harmadik világbajnoki címét a Formula-1-ben, de csak a számtalan ezüstérem jutott neki. Az utóbbi lassacskán négy szezonban már vélhetően ezzel is kiegyezne, ugyanis négy és fél éve a győzelem sem sikerül neki, közel három éve már a dobogó sem. Nagyon bízott a McLaren-Honda projektben, ami egyelőre inkább csőd, mint siker.

2014 végén hároméves szerződést kötött a McLarennel, ami idén novemberben jár le. Az idei szezon különösen frusztráló Fernandónak, aki tavasz végén kijelentette, hogy jövőre egészen biztosan olyan istállóban versenyez majd, ahol a győzelemért harcolhat. A McLarennél akkor marad, ha ez teljesül. Azóta azonban a lehetőségek erősen megváltoztak, nem éppen a spanyol pilóta javára.

Alonso lehetőségei meglehetősen korlátozottak

Hogyan lehet az, hogy Alonso most is az egyik leggyorsabb pilóta a mezőnyben, a rettentően gyenge McLarenből is mindent kifacsar, ami lehetséges, mégsem dúskálhat az ajánlatokban? Ennek egy része magán a pilótán múlott, másik része rajta kívül álló okoknak köszönhető. Egyrészt a győzelemért harcoló csapatok igyekeznek olyan struktúrát felépíteni, ahol a két pilóta jól megfér egymással.

A Mercedesnél kimondva kimondatlanul Lewis Hamiltonra épül minden, így az ő véleménye nagyon is számít a csapattárs személyéről, a brit pedig nem akarja Alonsót. Alonso nem engedné őt el verseny közben, hogy a győzelemért harcoljon, Bottasszal pedig tökéletes az együttműködés. A Ferrarinál továbbra is Vettellel számolnak, ő szintén nemigen akarná a spanyolt csapattársnak, nem hiányzik neki egy belső fenyegetés csapaton belül, aki ráadásul nem is tűrné az olyan csapatutasításokat, mint amit Raikkönen kapott Magyarországon.

A Red Bullnak mindkét pilótával élő szerződése van és egyébként is mindig házon belülről választ már hosszú évek óta pilótát. Ez az ajtó is zárva. A Ferrarinál ráadásul egy olyan faktor is fellép, hogy 2014 végén igencsak haraggal váltak el egymástól a felek, így ha üresedés lenne, akkor sem valószínű, hogy a Scuderia visszafogadja „hűtlen” pilótáját. A Mercedes szintén kijelentette, hogy hozzájuk nem megy Alonso. De akkor hova?

Ha eligazol, igazából két eset jöhet még számításba. A Renault többször tett utalást arra, hogy szívesen látná soraiban a kétszeres világbajnokot. De kérdés, mit nyerne ezzel Fernando? A McLaren az év eleji szenvedést követően lassan felzárkózott és a gyári Renault szintjét lassan el is éri, néhány pályán meg is haladja. Szinte cseberből vederbe kerülne a spanyol ász, a győzelem jövőre sem néz ki a Renault-nak. A másik opció az IndyCar lehet 2018-ra, de akkor Alonso reményei egy ütőképes csapatra később a Formula-1-ben szinte teljesen szertefoszlanának, valószínűleg nem is igen jönne már vissza.

Nagy eséllyel marad a McLarennél, a többi már nem rajta múlik

A WEC-ben a Porsche kiszáll, a Toyota pedig korábban kijelentette, hogy náluk biztosan nem lesz szabad versenyzői ülés jövőre. Így a Le Mans-i 24 óráson való indulás egyelőre biztosan csak álom marad Alonsónak. Az F1-ben új gyártó a közeljövőben nem érkezik, 2020 után jönnek az új szabályok, de az már a spanyolnak késő lesz.

A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a hangzatos nyilatkozat ellenére Alonso marad végül a McLarennél és mindkét fél teljes erőbedobással küzd majd a minél jobb eredményekért. Az sajnos valószínűnek látszik, hogy a győzelemért továbbra sem harcolhat, de talán néhány dobogós eredmény összejöhet, abban az esetben, ha a Honda fejlődése töretlen marad és nem akadnak el ismét a téli szünetben. Ha esetleg a McLaren erőforrást váltana, akkor csak a Renault jöhetne szóba, de megint kérdés, hogy mit érne el vele a wokingi istálló? A leggyengébb motorról váltani a második leggyengébbre, ami szintén nem a megbízhatóságáról híres, ráadásul nem is gyári csapatként, csak egy partneristálló lenne a McLaren, amely most a Hondától kapja a nem kevés pénzt, a váltás után pedig attól a pénztől elesne, helyette egy vagyont fizethetne a francia motorokért.

Alonso még túl éhesnek tűnik a visszavonuláshoz és ilyen formában vétek is lenne szögre akasztani a bukót. Az F1 rajongói bizonyára azért szurkolnak, hogy a Honda végre megtalálja a számítását és a Spec-4 erőforrással legalább dobogóközelbe juttassa Fernando Alonsót.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?