DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Csapaton belüli erőviszonyok III.

Az évad félidejében a csapatokon belüli teljesítményeket összevetettük látványos statisztikákkal a pilótákra nézve. Sorozatunk utolsó részében a három topcsapat került górcső alá.

Mercedes

Lewis Hamilton

Időmérő edzések csapaton belül: 6-5
Átlagos rajtpozíció: 3
Legjobb eredmény versenyen: 1. (Kína, Spanyolország, Kanada, Nagy-Britannia)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 53% (188 pont)

A háromszoros világbajnok saját bevallása szerint ez a szezon egy hullámvasút. Néha érthetetlenül gyengén szerepel (Szocsi, Monaco, Ausztria), néha pedig élete legjobbját képes nyújtani, mint például Kanadában és hazai pályáján. Hamilton időnként az autó beállításaival nem tud zöldágra vergődni, néha a gumikezelés nem jön össze. Továbbra is nagyon komoly esélye van a világbajnoki címre, amibe csapattársa, Bottas is beleszólhat. A szezon hátralevő részében többségben vannak a várhatóan a Mercedesnek kedvező pályák.



Valtteri Bottas

Időmérő edzések csapaton belül: 5-6
Átlagos rajtpozíció: 2,64
Legjobb eredmény versenyen: 1. (Oroszország, Ausztria)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 47% (169 pont)

Nico Rosberg pótlására hozták a téli szünetben sebtében átigazolva a Williamstől, egyáltalán nem vall szégyent a finn pilóta, a vártnál sokkal jobban megszorongatja Lewis Hamiltont. Ha Barcelonában motorhiba miatt nem bukja el a betonbiztos 15 pontot, mindössze 4 egységgel lenne csapattársa mögött. Jól dolgoznak együtt a Mercedes pilótái, csak az a kérdés, ha a végén esetleg úgy alakul, hogy ők ketten (is) mehetnek az utolsó futamon a címért, akkor is megmarad-e a kollegiális viszony. Az egyértelmű, hogy Bottas tehetségével nincs gond.

Ferrari

Sebastian Vettel

Időmérő edzések csapaton belül: 8-3
Átlagos rajtpozíció: 2,18
Legjobb eredmény versenyen: 1. (Ausztrália, Bahrein, Monaco, Magyarország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 64% (202 pont)

A Ferrari kiváló teljesítménye meglepetés idén, Vettelé kevésbé. A négyszeres világbajnok az év elején egyértelműen lemosta a pályáról Kimi Raikkönent, ráadásul a világbajnoki összesítésben is folyamatosan jól áll. Amikor Kimi elkapta a fonalat később, akkor már kényszerpályán volt a Ferrari, ha a világbajnoki címben gondolkodnak, akkor Raikkönen nem vehet el pontot Vetteltől. Vettelt egyszer érte csak utol a balszerencse a Brit Nagydíj defektjénél. 14 pont előnnyel vezet a világbajnokságban, Raikkönentől vélhetően nem kell tartania csapaton belül, a Hungaroringen ez egyértelműen kijött. Hamiltontól annál inkább, ugyanis az évad hátralevő részében több olyan pálya maradt, ami a Mercedesnek kedvez. A Ferrarinak még a gyakoribb turbócsere miatti esetleges rajtbüntetés(ek) üthet(nek) vissza.

Kimi Raikkönen

Időmérő edzések csapaton belül: 3-8
Átlagos rajtpozíció: 3,18
Legjobb eredmény versenyen: 2. (Monaco, Magyarország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 38% (116 pont)

Az év eleji nehezebb alkalmazkodás sokba került a jégembernek, az első néhány futam után olyan ponthátrányba került (ráadásul kétszer karambolba is keveredett önhibáján kívül) csapattársához képest, hogy egyértelmű volt, hogy a Ferrari inkább a világbajnoki címre esélyes Vettel mögé áll majd be. A feljavuló finn így vélhetően csapattársa orra alá nem fog borsot törni, a Mercedeseknek viszont okozhat még fejfájást. Raikkönen a nehéz kezdet után remekül vette fel a ritmust és a legutóbbi két nagydíjon teljesen tartotta Vettel tempóját, sőt, Nagy-Britanniában gyorsabbnak is mutatkozott.

Red Bull

Daniel Ricciardo

Időmérő edzések csapaton belül: 4-7
Átlagos rajtpozíció: 7,45
Legjobb eredmény versenyen: 1. (Baku)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 64% (117 pont)

A mosolygós ausztrálnak év elején nem sok oka volt a vidámságra, lassú és megbízhatatlan Red Bullt hoztak össze, ami egy pillanatig sem vette fel idén a versenyt a két rivális csapattal. Aztán fordult a szerencse, Verstappen lett peches, Ricciardónak pedig egy ötversenyes dobogós helyet hozó szériája alakult sikerrel, köztük egy váratlan győzelem Azerbajdzsánban. Mivel a holland többször is nullázott, így a pontkülönbség igencsak megnőtt Ricciardo javára, ebből Magyarországon hozott vissza egy keveset Verstappen, bár a holland lökte ki Ricciardót a versenyből a második kanyarban.

Max Verstappen

Időmérő edzések csapaton belül: 7-4
Átlagos rajtpozíció: 6,55
Legjobb eredmény versenyen: 3. (Kína)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 36% (67 pont)

Tavaly szó szerint berobbant az élmezőnybe a holland tinédzser, rögtön első Red Bull-lal futott versenyét megnyerte, majd később is több alkalommal állt dobogón, köztük az egészen szenzációsan sikerült, esős Brazil Nagydíjat. Világbajnoki esélyesnek kiáltották ki, ám a télen a Red Bull gyenge autóval rukkolt elő, valamint a Renault-erőforrás sem segíti az esélyeket. Verstappen háromszor technikai hiba miatt, kétszer pedig karambol miatt (mindkettőben vétlen volt) nullázott, így a pontversenyben nagyon lemaradt Ricciardótól, akinél az időmérők többségén gyorsabb. Verstappen egyetlen harmadik helyet szerzett csak eddig idén, a második félév látatlanban is jobban sikerül majd az ifjú hollandnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: