Az idei Forma-1-es szezonban mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas is kénytelen volt már elszenvedni egy-egy öt rajthelyes büntetést váltócsere miatt - a brit Ausztriában, kollégája Silverstone-ban volt kénytelen a középmezőnyből indulni. Mivel a felhasználható erőforrás-egységek számát négyben rögzítették a szabályok, különösen fontos, hogy ki hogyan áll az egyes elemekkel - a Mercedes pilóták egyaránt 3-3 belsőégésű motort, turbót, MGU-H-t és MGU-K-t használtak el, valamint 2-2 energiatárolót és elektronikus vezérlőegységet.
Bottas Barcelonában harmadik helyét volt kénytelen feladni motorhiba miatt, és úgy véli, hogy a megbízhatóság a hátralévő kilenc futam során kulcsfontosságú tényező lesz majd. „Ezek a szabályok, és mindannyiunknak megadott számú elemekkel kell teljesítenie a szezont” - nyilatkozta a Crash.net-nek a világbajnokságban 33 ponttal Sebastian Vettel mögött álló finn, aki két versenyt is nyert már idén, Szocsiban és Spielbergben.
„Ha egy csapat túl ’mohóvá’ válik, gyakrabban kell kicserélni az elemeket, amelyért büntetést jár. Való igaz, hogy ez ugyanúgy hatással van a pilótára, mint a csapatra, de mindketten elesnek potenciális pontszerző helyektől. Erre viszont soha nem gondoltam, de fontos kiemelni, hiszen idén ez különös módon büntetheti a versenyzőket, hiszen befolyásolhatja a világbajnokságot is. De mivel mindenki azonos szabályok mellett harcol, teljesen rendben van” - tette hozzá Bottas.