DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Csapaton belüli erőviszonyok II.

Az évad félidejében a csapatokon belüli teljesítményeket összevetettük látványos statisztikákkal a pilótákra nézve. Sorozatunk második részében a Force India, a Williams, a Toro Rosso és a Haas került górcső alá.

Force India

Sergio Perez

Időmérő edzések csapaton belül: 9-2
Átlagos rajtpozíció: 9,45
Legjobb eredmény versenyen: 4. (Spanyolország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 55,5% (56 pont)

Az egyik legkonstansabb teljesítményt nyújtja a Force India, különösen Sergio Perez, folytatva az elmúlt években megszokott megbízhatóságát. Idén ugyan hiányzik még a dobogós helyezés, de a legutóbbi 25 versenyből 21 alkalommal szerzett pontot. Ezúttal komoly kihívóra talált csapaton belül, Esteban Ocon nem ijedős fajta és nem is akar a mexikói árnyékában maradni, az első pillanattól kiváló vezetéssel jelentkezett. Perez hajszálnyival még jobb nála, az időmérőn kevéssel mindig francia csapattársa előtt végez, ezt a futamokon is kamatoztatja. A kvalifikációkon az átlagos távolság köztük mindössze 0,176 másodperc.



Esteban Ocon

Időmérő edzések csapaton belül: 2-9
Átlagos rajtpozíció: 11,73
Legjobb eredmény versenyen: 5. (Spanyolország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 45,5% (45 pont)

Meggyőző teljesítményt nyújt eddig félig újonc létére, abszolút felnőtt a feladathoz, megbízhatóan versenyez és rengeteg pontot gyűjtött már eddig. Az eddigi 11 futamból 10x szerzett pontot, remek versenyzés a 20 éves pilótától. Kanadában és Bakuban akár a dobogó is meglehetett volna, de mindkétszer egy-egy csapaton belüli összetűzés miatt ez nem sikerült. Egyelőre azzal marad Perez mögött, hogy az időmérőkön a mexikói mindig megtalálja azt az apró pluszt, amivel jobb helyről rajtolhat. Nem kérdés, hogy Ocon keresett pilóta lesz hamarosan a piacon.

Williams

Felipe Massa

Időmérő edzések csapaton belül: 9-1
Átlagos rajtpozíció: 9,9
Legjobb eredmény versenyen: 6. (Ausztrália, Bahrein)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 56% (23 pont)

A visszavonulásból visszatérés lett, a Williams istálló rábeszélte rutinos pilótáját, hogy Bottas megüresedő helyét vegye át. Remekül kezdte a szezont, rengeteg pontot szerzett, sőt, Bakuban a technika egy szinte biztos győzelemtől fosztotta meg a brazilt. A gyengén kezdő Stroll-lal szemben egyelőre sokkal jobb, mégis ez pontokban alig látszik meg, köszönhetően a fiatal kanadai meglepetésszerű harmadik helyezésének. Sajnos az istálló folyamatosan esik vissza, az utóbbi hetekben nemcsak a Force India, de már a Renault és lassacskán a McLaren is eléjük kerül. A Magyar Nagydíjat betegség miatt kihagyni kényszerült.

Lance Stroll

Időmérő edzések csapaton belül: 1-9
Átlagos rajtpozíció: 15
Legjobb eredmény versenyen: 3. (Baku)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 44% (18 pont)

Nagyon erős szponzori háttere miatt került be 18 évesen a Formula-1-be, az év eleje ütközésekkel teli, gyenge teljesítményt hozott. Kanadában az első pontok, Bakuban az első dobogós hely is meglett. Háromszor szerzett eddig pontokat, mégis alig marad el Massától az összetettben. Az időmérőn egy kivétellel nem veszi fel a versenyt brazil csapattársával, ám a rutinos csapattárs bakui pechje miatt a pontállás egészen szoros.

Toro Rosso

Carlos Sainz

Időmérő edzések csapaton belül: 6-5
Átlagos rajtpozíció: 11,18
Legjobb eredmény versenyen: 6. (Monaco)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 90% (35 pont)

Sainz egyértelműen kinőtte a Toro Rosso csapatát, amely ugyan nem teljesít rosszul, de a mezőny kettészakadása miatt esélytelen a dobogós helyek megszerzésére. A Red Bullnál nincs hely, ahogy vélhetően a többi topcsapatnál sem lesz. Kvjattal szemben az időmérőkön csak hajszállal jobb, a pontversenyben viszont elképesztő különbség alakult ki, az orosz nem képes felvenni a versenyt a fiatal spanyollal. Pályafutása azonban megakadhat, pedig Sainz tehetsége jól látható az elmúlt 2,5 évben.

Danyiil Kvjat

Időmérő edzések csapaton belül: 5-6
Átlagos rajtpozíció: 12,18
Legjobb eredmény versenyen: 9. (Ausztrália, Spanyolország)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 10% (4 pont)

Sajnos az idei évben nem a teljesítményével, hanem torpedózásaival hívta fel magára a figyelmet, az egyfutamos eltiltástól sem áll távol. A tavalyi évet azóta sem emésztette meg teljesen, amikor is lefokozták a Red Bulltól a Toro Rossóhoz. Ausztriában és Silverstone-ban is az első körben balesetet okozott, de Bakuban és Kanadában láthattunk problémákat. Versenyen mutatott teljesítménye messze elmarad Sainztól.

Haas

Romain Grosjean

Időmérő edzések csapaton belül: 7-4
Átlagos rajtpozíció: 12,45
Legjobb eredmény versenyen: 6. (Ausztria)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 62% (18 pont)

A visszatérő fékhibák megkeserítik Grosjean dolgát idén is, több hétvégéje is gallyra ment már emiatt. Időnként peches is, Ausztráliában például egy biztos 6. helytől esett el motorhiba miatt. Idén nagyobb kihívás elé állítja a sors csapaton belül Kevin Magnussennel, de a két pilóta jó viszonyban van egymással. Ha nincs különleges körülmény, általában gyorsabb a dánnál.

Kevin Magnussen

Időmérő edzések csapaton belül: 4-7
Átlagos rajtpozíció: 15,09
Legjobb eredmény versenyen: 7. (Baku)
A csapat pontjainak ekkora részét szerezte: 38% (11 pont)

Magnussen a tavalyi gyengébb Renault-nál töltött szezont követően ismét magára talált, a fiatal dánt például nem igazán érintik a fékhibák. Az év eleje nehezen indult, de lassan jöttek a pontszerző helyek, Bakuban kiemelkedően jól vezetett, kis szerencsével a dobogó is meglehetett volna, 15 körrel a vége előtt a 3. helyen autózott. Legutóbb a Hülkenberggel történt összeszólalkozás miatt került kicsit reflektorfénybe Magyarországon. Grosjean egyelőre gyorsabb nála az esetek többségében, de a különbség köztük csekély.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: