DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Már 2018-ban érkezik az Alfa Romeo?

Korábban is szó volt róla, hogy visszatérhet a Formula-1-be az Alfa Romeo, most egyre valószínűbb, hogy már jövőre viszontláthatjuk a legendás márkát.

Óriási nagy változás nem következne be ezzel, mivel a Fiat-konszern rengeteg márkát fog össze a Ferrarin kívül is. Ilyenek többek között az Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Maserati, Fiat, Jeep, Lancia és az Abarth. A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) elnöke, Sergio Marchionne Magyarországon is beszélt a közeljövő terveiről, köztük a márkanevek kiszélesítéséről a Formula-1-ben.

És nemcsak az F1-ben. „Hogy követi-e a Ferrari a Mercedest és a Porschét a Formula-E projektbe? Igen, érdekel minket a dolog, de nem ugyanezzel a névvel. Nem Fiatként, de az Alfa, vagy a Maserati annál inkább megjelenhet” – válaszolt a kérdésre Sergio Marchionne.

Valóság lesz az ilyen Alfa Romeo már jövőre?


„A fejlesztéseink eléggé elmozdultak az elektromos autók irányába, a Maserati következő két modellje például teljesen ebbe az irányba fordul, ezért ennek a márkának különösen fontos lenne a részvétel” – tette hozzá a Fiat-főnök, aki azt is elmondta, hogy a Haas és a Sauber, akik jövőre is Ferrari motorokkal futnak majd a Formula-1-ben, felvehetik az Alfa Romeo nevet a Ferrari helyett, de változatlan erőforrásokat kapnának.

Hogy ennek mi értelme? A Ferrari nagyon szeret a lista elején lenni, ezzel idén büszkélkedhet is végre újra, mivel hosszú évek után ismét világbajnoki esélyes a gárda, Vettel négy győzelmet aratott már idén és vezeti is a bajnokságot. Ám ott van például a Sauber, amely csapat rendre sereghajtó, a rajtrács „rossz végén foglal helyet”, nem ideális az imidzsnek.

Hét szezont húzott le az Alfa 1979 és 1985 között gyári csapatként, kevés sikerrel, a kezdeti évek viszont kiválóak voltak

Az Alfa Romeo ideális alternatívát jelenthet. „Bámulatos, hogy mennyire az emberek szívéhez nőtt az Alfa Romeo márkanév. Azon dolgozunk, hogyan tudjuk visszahozni az Alfa Romeót a Formula-1-be” – tért ki a legendás márkára Marchionne. 1950-ben és rá egy évre is az Alfa nyerte a világbajnokságot, előbb Giuseppe Farinával, majd Juan Manuel Fangióval. Motorszállítóként 1961 és 1979 között volt jelen, gyári csapatként pedig 1979 és 1985 között, mérsékelt sikerrel.

Marchionne úgy látja, hogy az Alfa Romeo nagyon jó ugródeszka lehetne a fiatal olasz pilótáknak, különösen a Saubernél. Erre legkomolyabb esélye Antonio Giovinazzinak és Charles Leclercnek van (bár ő monacói). 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: