DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Jó ómen Bottas bajnoki címére - spielbergi statisztikák

Hamilton a turbókorszakban még nem volt ilyen gyenge, Perez 2012 óta nem volt ennyire elöl, a Sauber pedig csendben beállította a csapatok sikertelenségi rekordját. A legérdekesebb statisztikák az Osztrák Nagydíjról.

Valtteri Bottas karrierje második futamgyőzelmét szerezte a Red Bull Ringen, és erőt meríthet abból a tényből, hogy aki Finnországból egynél többször állhatott F1-es dobogó tetejére, kivétel nélkül világbajnok lett karrierje során (a többiek Keke Rosberg, Mika Hakkinen és Kimi Raikkönen, bár Rosberg előbb lett bajnok, mint többszörös futamgyőztes!).

Bottas mindkét győzelme hasonló forgatókönyv mentén született: ahogy Szocsiban, úgy most Spielbergben is a hajrában zárkózott fel rá Sebastian Vettel, aki április végén 0,617, most pedig 0,658 másodperccel követte őt a kockás zászlónál.

bottas



Daniel Ricciardo zsinórban ötödik alkalommal sem hiányzott a dobogóról, ami pedig nemcsak a saját leghosszabb top3-as sorozata, de egész Ausztráliáé is: Jack Brabham és Alan Jones is csak öt egymást követő pódiumig jutottak a maguk idejében.

Max Verstappen az elmúlt hét futamon öt alkalommal kiesett - jelenlegi csapattársa, Ricciardo 2014 novembere óta jegyez ennyi kiesést.

Lewis Hamilton számára már az is évek óta nem tapasztalt különlegesség, hogy immár két egymást követő futamon nem állhatott fel a dobogóra. Legutóbbi két ilyen versenye a 2013-as szezonzáró és a 2014-es szezonnyitó volt!

Az elmúlt négy futamot négy különböző pilóta nyerte Vettel, Hamilton, Ricciardo és Bottas személyében. Nem tűnik nagy dolognak egy ilyen változatosság, viszont a Mercedes és korábban a Red Bull dominanciája következtében legutóbb 2012-2013 fordulóján volt példa ilyen sok különböző győztesre egymás után.

Romain Grosjean nem ok nélkül nevezte magát az üldözőboly győztesének a spielbergi verseny után: a 6. helyen ért célba, amivel beállította a Haas rövid történetének második legjobb eredményét: tavalyi debütálófutamukon voltak szintén hatodikak. Az amerikai istálló viszont idén csupán kilenc verseny alatt eljutott annyi pontig, amennyit tavaly az egész szezon során gyűjtött (29).

grosjean

A szezon első futamai még Vettelről és Hamiltonról szóltak, de az utóbbi időben már koránt sem magától értetődő, hogy ők érnek célba az első két helyen. Az utolsó négy futamon már nem is álltak együtt a dobogón, sőt, Monaco óta ketten összesen háromszor álltak fel a pódiumra a lehetséges nyolc helyett. A spielbergi volt ráadásul az idei első olyan verseny, amelyen egyikük sem állt az élen egyetlen kör erejéig sem.

59 versenyhétvége, vagyis a 2014-es Brit Nagydíj óta először történt meg, hogy a Williams mindkét autója kiesett az időmérő első szakaszában. Egy futammal azelőtt, Spielbergben viszont az első rajtsorban állt a két autó.

Jolyon Palmer idén először győzte le csapattársát, Nico Hülkenberget a célban, figyelembe véve azokat a futamokat, amelyeken mindkét Renault eljutott a kockás zászlóig.

Kimi Raikkönennek is van egy elég rossz sorozata csapattársával szemben, amit nem szívesen tenne ki az ablakba: a legutóbbi tíz futamon, amelyen mindkét Ferrari célba ért, Vettel mindig Raikkönen előtt végzett. Utoljára tavaly Szingapúrban tudta a finn megnyerni a házi csatát.

A Sauber az Osztrák Nagydíj hétvégéjén csendben beállította a Formula-1-es csapatok sikertelenségi rekordját, hiszen privát istállóként már 341. nagydíjukat jegyezték úgy, hogy egyetlen egyszer sem diadalmaskodtak - mostanáig a Minardi tartotta az etalont 340-nel. Fontos megjegyezni, hogy itt csak a Sauber függetlenként eltöltött éveit számolják, hiszen a BMW irányítása alatt szereztek is egy győzelmet, és a statisztikák azt egyébként is másik csapatként jegyzik.

sauber

A Force India egy teljes évet teljesített úgy, hogy egyetlen alkalommal sem adtak fel futamot műszaki meghibásodás miatt: legutóbb tavaly Ausztriában Sergio Perez fékei mentek tönkre.

Perez viszont újabb erős pontszerzésének (és Verstappen idei ötödik kiesésének) köszönhetően előreugrott a bajnoki tabella 6. helyére, ami egy középcsapat pilótájaként igencsak megsüvegelendő pozíció így a szezon közepe táján. Ám nem ez a legelőkelőbb hely, ahol a mexikói valaha is állt az F1-es tabellán, hiszen amikor a 2012-es szezon második futamán, Sepangban a második helyen ért célba a Sauberrel, a következő versenyig a pontverseny 5. helyezését őrizte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: